Адверторіал

Адверто́ріал (англ. advertorial, від adver(tisement) — реклама і edi(torial) — передова стаття) — багатозначний термін:

1) жанр медіаповідомлень, що виник на межі реклами та журналістики, різновид прихованої реклами;

2) матеріал, написаний у такому жанрі; повідомлення, викладене в тексті традиційної журналістської форми (статті, замітки, колонки тощо), яке передбачає просування продукції, послуги, бренду, персони.

Адверторіал подається серед редакційних матеріалів, маскуючись під основний журналістський контент.

Він більшою мірою, ніж нативна реклама, має власне рекламне спрямування.

Ознаки адверторіалу:

  • розміщення в рубриках: «Рекомендації», «Поради», «Тренди», «Гід» тощо;
  • чітко визначена аудиторія, до якої апелює автор;
  • завуальоване мотивувальне спрямування матеріалу, однак без безпосередньої вказівки на дію, котра очікується від читача (придбання товару, замовлення послуг);
  • використання для аргументації думок відомих або авторитетних особистостей;
  • дотримання традиційного для видання дизайну, стилістики і тональності матеріалів;
  • брак контактної інформації, за якою можна ідентифікувати власника або посередника, в якого можна придбати рекламований товар чи послугу.

Термін з’явився в 1940-х. На початку 21 ст. цей жанр набуває популярності.

Адверторіали спонсорують представники компаній-замовників, а пишуть на підставі наданих ними матеріалів журналісти. Ймовірність прочитання адверторіалу вища, ніж буквальної реклами. Таке повідомлення викликає в цільової аудиторії ілюзію об’єктивного інформування, відтак заохочує до придбання, підтримки тощо.

Автор ВУЕ

Редакція ВУЕ

Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Редакція ВУЕ Адверторіал // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Адверторіал (дата звернення: 3.05.2024).

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶