Акаунт-менеджер
Ака́унт-ме́неджер — фахівець, відповідальний за підтримання постійного контакту з клієнтами в процесі виконання замовлення і після цього.
Зміст
Історична довідка
У середині 19 ст. у США активно розвивалася сфера торгівлі, зростала конкуренція на ринках. Американські підприємці усвідомили необхідність системної роботи з покупцями. У звʼязку з цим в компаніях почали зʼявлятися акаунт-менеджери, які відповідали за лояльність клієнтів.
В Україні фахівці по роботі з клієнтами зʼявилися наприкінці 1990-х.
Характеристика
Опис функцій
Місія акаунт-менеджера — досягнути задоволеності та лояльності клієнта, «зробити клієнта щасливим».
Акаунт-менеджер виконує такі основні посадові обовʼязки:
- веде переговори з клієнтом, в ході яких з'ясовує відповідні споживчі проблеми і потреби;
- оцінює можливості компанії виконати завдання;
- готує замовнику пропозиції та презентує їх;
- узгоджує проект робіт із замовником;
- бере участь у підготовці угод;
- встановлює із замовником партнерські відносини у короткостроковій і довгостроковій перспективах;
- регулярно надає клієнтові інформацію про хід робіт;
- контролює своєчасність оплати рахунків і документообігу;
- постійно поповнює клієнтську базу;
- створює привабливі програми лояльності для постійних клієнтів;
- оперативно аналізує рекламації;
- організовує переговори з клієнтами та презентації;
- бере участь у конференціях та виставках.
Місця роботи
Акаунт-менеджери працюють у відділах маркетингу і продажів в компаніях різного профілю, у рекламних агентствах, банках і брокерських фірмах, в ІТ-компаніях, на виробництвах тощо.
Професійні компетенції
Акаунт-менеджер повинен відповідати таким вимогам:
- вища освіта (залежно від сфери професійної діяльності — технічна, економічна, психологічна, соціологічна);
- контактність, уміння налагоджувати та підтримувати стосунки з людьми;
- грамотне письмове та усне мовлення;
- володіння англійською мовою (бажано або обовʼязково);
- володіння ПК;
- досвід роботи з клієнтами.
Значення
В умовах сервісно орієнтованої економіки акаунт-менеджер є обличчям компанії, посередником між замовником та компанією.
Від ефективності його роботи залежить розширення клієнтської бази, репутація комерційної структури, динаміка її розвитку в конкурентному середовищі.
Література
- Аккаунт-менеджер: проверка на прочность // HR-Portal. 2013. URL: http://www.hr-portal.ru/blog/akkaunt-menedzher-proverka-na-prochnost
- Кондаурова И. А., Тимошенко А. А. Формирование системы интегрированных маркетинговых коммуникаций: теоретический аспект // Вестник Южно-Российского государственного технического университета (Новочеркасского политехнического института). Серия: Социально-экономические науки. 2015. № 5. С. 48–54.
Див. також
Автор ВУЕ
Покликання на цю статтю: Ковтун Т. В. Акаунт-менеджер // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Акаунт-менеджер (дата звернення: 3.05.2024).