Акаунт-менеджер

Ака́унт-ме́неджер — фахівець, відповідальний за підтримання постійного контакту з клієнтами в процесі виконання замовлення і після цього.

Історична довідка

У середині 19 ст. у США активно розвивалася сфера торгівлі, зростала конкуренція на ринках. Американські підприємці усвідомили необхідність системної роботи з покупцями. У звʼязку з цим в компаніях почали зʼявлятися акаунт-менеджери, які відповідали за лояльність клієнтів.

В Україні фахівці по роботі з клієнтами зʼявилися наприкінці 1990-х.

Характеристика

Опис функцій

Місія акаунт-менеджера — досягнути задоволеності та лояльності клієнта, «зробити клієнта щасливим».

Акаунт-менеджер виконує такі основні посадові обовʼязки:

  • веде переговори з клієнтом, в ході яких з'ясовує відповідні споживчі проблеми і потреби;
  • оцінює можливості компанії виконати завдання;
  • готує замовнику пропозиції та презентує їх;
  • узгоджує проект робіт із замовником;
  • бере участь у підготовці угод;
  • встановлює із замовником партнерські відносини у короткостроковій і довгостроковій перспективах;
  • регулярно надає клієнтові інформацію про хід робіт;
  • контролює своєчасність оплати рахунків і документообігу;
  • постійно поповнює клієнтську базу;
  • створює привабливі програми лояльності для постійних клієнтів;
  • оперативно аналізує рекламації;
  • організовує переговори з клієнтами та презентації;
  • бере участь у конференціях та виставках.

Місця роботи

Акаунт-менеджери працюють у відділах маркетингу і продажів в компаніях різного профілю, у рекламних агентствах, банках і брокерських фірмах, в ІТ-компаніях, на виробництвах тощо.

Професійні компетенції

Акаунт-менеджер повинен відповідати таким вимогам:

  • вища освіта (залежно від сфери професійної діяльності — технічна, економічна, психологічна, соціологічна);
  • контактність, уміння налагоджувати та підтримувати стосунки з людьми;
  • грамотне письмове та усне мовлення;
  • володіння англійською мовою (бажано або обовʼязково);
  • володіння ПК;
  • досвід роботи з клієнтами.

Значення

В умовах сервісно орієнтованої економіки акаунт-менеджер є обличчям компанії, посередником між замовником та компанією.

Від ефективності його роботи залежить розширення клієнтської бази, репутація комерційної структури, динаміка її розвитку в конкурентному середовищі.

Література

  1. Аккаунт-менеджер: проверка на прочность // HR-Portal. 2013. URL: http://www.hr-portal.ru/blog/akkaunt-menedzher-proverka-na-prochnost
  2. Кондаурова И. А., Тимошенко А. А. Формирование системы интегрированных маркетинговых коммуникаций: теоретический аспект // Вестник Южно-Российского государственного технического университета (Новочеркасского политехнического института). Серия: Социально-экономические науки. 2015. № 5. С. 48–54.

Див. також

Акаунт

Автор ВУЕ

Т. В. Ковтун

Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Ковтун Т. В. Акаунт-менеджер // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Акаунт-менеджер (дата звернення: 3.05.2024).

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶