Акерлоф, Джордж

Акерлоф, Джордж 

А́керлоф, Джордж (17.06.1940, м. Нью-Гейвен, шт. Коннектикут, США) — економіст, представник школи неокенсіанства, лауреат Нобелівської премії з економіки (2001), автор інформаційної економічної теорії.

Акерлоф, Джордж

(Akerlof, George)

Народження 1940
Місце народження Нью-Гейвен, Коннектикут, Сполучені Штати Америки
Alma mater Єльський університет, Нью-Гейвен
Напрями діяльності економіка

Життєпис

В Єльському університеті отримав ступінь бакалавра економіки (1962), доктор економіки Масачусетського технологічного інституту (1966). З 1966 більшу частину кар’єри працював професором економіки в Каліфорнійському університеті в Берклі. 1967–1968 — професор Індійського статистичного інституту; 1973 — провідний співробітник комітету економічних радників при президенті Р. Ніксоні; 1977–1978 — працював у Федеральній резервній системі; 1978–1980 Дж. Акерлоф викладав у Лондонській школі економіки та політичних наук; з 1980 — у Каліфорнійському університеті в Берклі; з 2010 — запрошений старший науковий співробітник в Дослідницькому департаменті Міжнародного валютного фонду (МВФ).

Дж. Акерлоф вивчав порушення роботи ринку при наявності асиметричної інформації, вперше запропонував структурну модель аналізу «проблеми помилкового вибору». Дж. Акерлоф як приклад проблеми асиметричної інформації наводив продаж вживаних автомобілів з дефектами, які в США називають «лимонами». При цьому інформація про справжню якість авто є асиметричною, оскільки вона відома власнику та невідома покупцю. Вчений зробив висновок, що більшість власників хороших вживаних авто не будуть їх продавати на ринку старих автомобілів, оскільки за наявності якісних та неякісних авто на ринку встановлюється середня ціна, яка нижча за ціну якісного автомобіля. Результати дослідження опубліковано у статті «Ринок “лимонів”: невизначеність якості та ринковий механізм» (1970). Також досліджував проблеми безробіття, дискримінації національних меншин на ринку праці. Іншим науковим напрямом Дж. Акерлофа було вивчення кастової системи та її негативного впливу на економічну ефективність.

2001 Дж. Акерлоф разом з М. Спенсом та Дж. Стігліцом отримав Нобелівську премію за дослідження проблеми ринків з асиметричною інформацією.

Твори

  • The Market for «Lemons»: Quality Uncertainty and the Market Mechanism // The Quarterly Journal of Economics. 1970. Vol. 84. № 3. P. 488–500.
  • The Economics Of Illusion // Economics and Politics. 1989. Vol. 1 (1). Р. 1–15.
  • Р о с. п е р е к л. — Рынок «лимонов»: неопределенность качества и рыночный механизм // THESIS. 1994. Вып. 5. С. 91–104.
  • Идентичность и экономика организаций // Российский журнал менеджмента. 2010. Т. 8. № 2. С. 107–130. (в соавт.)
  • Spiritus Animalis, или Как человеческая психология управляет экономикой и почему это важно для мирового капитализма. Москва : ООО «Юнайтед Пресс», 2010. 273 с. (в соавт.)
  • Экономика идентичности: Как наши идеалы и социальные нормы определяют кем мы работаем, сколько зарабатываем и насколько несчастны. Москва : Карьера Пресс, 2011. 224 c. (в соавт.)
  • У к р. п е р е к л. — Фішинг / Пер. з англ. О. Герасимчука. Київ : Наш Формат, 2017. 278 с. (в співавт.)

Література

  1. Akerlof G. A., Spence A. M., Stiglitz J. E. George A. Akerlof — Biographical // The Nobel Prize. 2001. URL: https://www.nobelprize.org/prizes/economic-sciences/2001/akerlof/biographical/
  2. Корнилюк Р. Мічені Нобелем: продавець лимонів Джордж Акерлоф // Економічна правда. 2010. URL: https://www.epravda.com.ua/publications/2010/12/10/261573/
  3. George Akerlof // Georgetown University. URL: https://econ.georgetown.edu/econ.georgetown.edu/nobelprize

Автор ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Акерлоф, Джордж // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Акерлоф, Джордж (дата звернення: 3.05.2024).

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶