Алегрі

Але́грі (італ. allegri, букв. — будьте веселими) — лотерея, в якій розіграш відбувається відразу після купівлі лотерейного квитка. Назва лотереї пішла від напису на білетах без виграшу «allegri» — «не засмучуйтеся». Метою розіграшу лотереї є залучення додаткових коштів на певні цілі, завданням розіграшу —зростання продажу товарів, послуг.

Час виникнення алегрі точно невідомий. В Російській імперії у роки Першої світової війни була одним із популярних засобів залучення додаткових коштів для проведення соціальних виплат та надання матеріальної допомоги пораненим і хворим воїнам та сім’ям осіб, які постраждали від війни.

9149 900.jpg

Проводилася громадськими благодійними товариствами. Річна вартість призового фонду не могла перевищувати 15000 руб. Заборонялося розігрувати предмети культу, цінні папери та спиртні напої, а також отримувати грошові виграші. Розиграшні призи надавалися у речовому вигляді, здебільшого побутового та господарчого призначення, зокрема: посудом, килимами, меблями, худобою та ін.

У Радянському Союзі була поширена так звана книжкова лотерея (на лотерейному квитку вказувалася сума, на яку можна було придбати книги) та лотерея з зазначенням суми виграшу.

Найбільшого поширення лотерея алегрі набула в середині 20 ст. як один із прийомів підвищення попиту на товари.

Лотерея алегрі розігрується на:

  • відсоток знижки на товар;
  • певну суму, яку можна використати при наступній покупці;
  • грошові сертифікати на певну суму (при цьому участь у розіграші беруть зашифровані чеки під кодами покупців);
  • товари з метою збуту залежаного товару, туристичної путівки та ін.

Алегрі поширена в сучасних супермаркетах, фірмових магазинах тощо.

Література

  1. Доктрина шансів : у 3 ч. / Гол. ред. редкол. М. Т. Соломко. Рівне : Нова влада, 2008. Ч. 1: Числова лотерея — як спосіб дослідження властивостей Часу і просто гра. 140 с.
  2. Фірсова С. Г. Маркетинг нововведень: дослідження, сегментування, прогнозування. Київ : Атіка, 2010. 240 с.
  3. Пекарська М.-К. Лотерея / Пер. з пол. Харків : Школа, 2014. 526 с.
  4. Метіль Т. К. Формування регіонального комлексу маркетингу інновацій у трансформаційній економіці. Одеса : Ірбіс, 2017. 148 с.
  5. Маркетингові інновації в освіті, туризмі, готельно-ресторанній, харчовій індустрії та торгівлі / За заг. ред. Н. Л. Савицької. Харків : Видавництво Іванченка І. С., 2018. 174 с.
  6. Олексенко Л. В. Маркетингова політика розподілу. Київ : Ліра-К, 2018. 468 с.

Автор ВУЕ

Редакція ВУЕ

Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Редакція ВУЕ Алегрі // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Алегрі (дата звернення: 6.05.2024).

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶