Аромабрендування

Аромабрендува́ння — технологія сенсорного брендування, заснована на підсвідомому впливі на споживача — виробленні в нього стійкого асоціативного зв’язку між певним запахом і певним брендом / товаром, простором (торговельним центром, SPA-салоном, готелем, нічним клубом та ін.); ефективний інструмент підвищення продажів.

Дієвість аромабрендування зумовлена значенням нюхової сенсорної системи в життєдіяльності людини: запахи здатні викликати різноманітні емоції, бадьорити та розслаблювати, запам’ятовуватися, викликати асоціації з подіями, місцями, особами, спрямовувати поведінку.

Для ароматизації використовують як стандартні запахи, так і унікальні — розроблені на замовлення клієнта. Серед них — аромати шкіри, дерева, шоколаду, випічки, тютюну, квітів, фруктів, парфумів, шампунів та ін. Оскільки нюхові сприйняття людей суб’єктивні (несприйняття, алергійні реакції), то перевагу надають переважно тонким натуральним запахам. При цьому якісні матеріали тестують, відтак схвалюють IFRA (Міжнародна асоціація з ароматичних речовин), RIFM (Дослідницький інститут ароматичних речовин).

Підбираючи «фірмовий» аромат», зважають на позиціювання бізнесу, його цільову аудиторію. Вдалий запах відображає суть бренду, є частиною фірмового стилю, мотивує до покупок, створює конкурентну перевагу. Створюючи ароматичний супровід події, зважають на її учасників (переважно чоловіки чи жінки, дорослі чи діти), інфопривід, контекст (пора року, календарні події та ін.).

Запахи інтегрують у стандартні носії: свічки, саше, дифузори, рум-спреї. Ароматизуючи простори, виконують монтаж спеціального обладнання, подальше його технологічне обслуговування.

Прийоми аромабрендування часто поєднують з іншими: освітленням, музичним супроводом, відеорядом, діючи таким чином на сприйняття споживача комплексно.

Література

  1. Ценев В. Психология рекламы (реклама, НЛП и 25-й кадр). 2-е изд. Москва, 2006. 224 с.
  2. Трофимов Я. И. Брендинг и идентификация настоящего и будущего. Одесса : Пласке. 2009. 96 с.
  3. Линдстром М. Buyology. Увлекательное путешествие в мозг современного потребителя. Москва : Альпина Паблишер, 2012. 208 с.
  4. Окландер М., Губарєва Ю. Нейромаркетинг — теорія та практика впливу на підсвідомість споживача // Економiст. 2014. № 11. С. 59–62.

Автор ВУЕ

Т. С. Крайнікова


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Крайнікова Т. С. Аромабрендування // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аромабрендування (дата звернення: 8.05.2024).


Оприлюднено


Оприлюднено:
06.04.2020

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України


Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶