Аромамаркетинг

Аромама́ркетинг (від грец. ἄρωμα — пахучі трави і маркетинг) — різновид сенсорного маркетингу, в основі якого лежить вплив на емоційний стан споживача за допомогою запахів природного або штучного походження заради залучення клієнтів та збільшення обсягів продажів.

Основне завдання аромамаркетингу — покращити настрій покупця та сформувати асоціативний зв’язок між певним приємним запахом і конкретним брендом, компанією, магазином тощо.

Історична довідка

Уперше термін «аромамаркетинг» використав наприкінці 20 ст. невролог та психіатр, засновник Фонду лікування та досліджень запаху і смаку А. Р. Гірш (США). Він встановив взаємозв’язок між запахами та споживчою поведінкою людей.

Характеристика

Розрізняють такі типи аромамаркетингу:

  • ароматизація приміщення чи простору (розпилення стандартних ароматів);
  • аромадизайн приміщення (підбір і розробка запахів з огляду на особливості діяльності та цілі компанії-замовника);
  • аромаклінінг (усунення неприємних чи непотрібних запахів у приміщеннях);
  • аромабрендування (зокрема також розробка аромалоготипа);
  • аромаполіграфія (нанесення ароматів на друковану продукцію — візитівки, буклети, купони на знижку тощо);
  • ароматизація сувенірів (для підвищення привабливості компаній, особливо тих, що використовують аромабрендування).

За часом здійснення аромамаркетингової кампанії також виділяють сезонну ароматизацію (використання відповідного аромату в певний період), ароматизацію заходів (під час прем’єр, промоакцій, свят) тощо.

За допомогою аромамаркетингу збільшують час перебування клієнта в торговельній залі та вартість середньої покупки; акцентують увагу на акціях та розпродажі; підвищують ступінь лояльності клієнтів завдяки приємній атмосфері; здійснюють додаткову рекламу за рахунок поширення запахів за межами магазину; створюють сприятливі умови для персоналу.

Аромамаркетинг використовують насамперед компанії, що пропонують товари й послуги преміум-класу (дорогі автомобілі, кредитно-фінансові послуги тощо), а також ресторани, готелі, спортивні клуби та центри, салони краси, спа-салони, торговельні центри, магазини продовольчих і непродовольчих товарів тощо.

Додатково

Провідними світовими компаніями, які виготовляють продукцію для аромамаркетингу (професійне обладнання для ароматизації приміщень — спеціальні машини, картриджі з ароматами), вважаються компанії «Райма ЕрКонсепт» («Reima AirConcept»; Німеччина), «Ер Ерома» («Air Aroma»; Австралія) та інші.

В Україні свій аромабренд мають приблизно 1 % компаній.

Література

  1. Линдстром М. Чувство бренда. Роль пяти органов чувств в создании выдающихся брендов. Москва : «Эксмо», 2006. 272 с.
  2. Бєлова Т. Г. Соломоненко В. А., Крайнюченко О. Ф. Сенсорний маркетинг: сутність, функції, різновиди // Кримський економічний вісник. Сімферополь : ГО «Наукове об’єднання «Еcоnоmіcs». 2014. № 1 (08). С. 39–41.
  3. Губарєва Ю.А. Аромамаркетинг як інструмент впливу на поведінку споживача // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія «Економічні науки». 2015. Вип. 14. Ч. 1. С. 61-64
  4. Тимашов Е. Методи аромамаркетингу для підвищення лояльності клієнтів в громадському харчуванні // Молодий вчений. 2018. №21. С. 306-308.

Автор ВУЕ

Редакція ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Аромамаркетинг // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аромамаркетинг (дата звернення: 8.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
25.06.2020

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України


Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶