Арт-директор

Арт-дире́ктор — фахівець креативних індустрій, відповідальний за візуальний стиль певного арт-продукту (журналу, газети, кінокартини, телепередачі, театральної постановки, відеоігри тощо). Встановлює загальний художній образ проекту; формує творчий підхід і контролює штат дизайнерів, художників, фотографів, редакторів, які відповідають за окремі роботи; комунікує із замовниками креативних візуальних рішень.

Опис функцій

Арт-директор виконує такі основні завдання:

  • визначає дизайн-концепцію продукту, стиль публікацій, рекламних кампаній, презентацій, інших заходів, задаючи їм необхідні естетичні характеристики та комерційну привабливість;
  • координує діяльність творчих відділів; розглядає і затверджує проекти, графіку, розроблені іншими співробітниками;
  • веде переговори з клієнтами, щоб одержати замовлення на дизайн потрібних їм продуктів; розроблює бюджети і встановлює терміни виконання робіт; представляє проекти клієнтам на затвердження.

Професійні компетенції

Конкретні функціональні обов’язки та компетенції арт-директора залежать від особливостей креативної індустрії, конкретного проекту, кадрової структури команди тощо. Загалом такому фахівцю потрібно знати історію та сучасні тенденції мистецтва, засади менеджменту і маркетингу, основи аналітики, документознавства, реклами та PR.

У видавництві арт-директор зазвичай контролює макети книг, журналів, газет, каталогів тощо. Вибирає обкладинки для відповідних неперіодичних та періодичних видань. Визначає веб-дизайн інтернет-публікацій.

У рекламі та зв’язках із громадськістю арт-директор гарантує, що бажане послання, імідж клієнтів будуть донесені до споживача. Визначає загальні візуальні аспекти рекламної чи медійної кампанії, координує роботу фотографів, дизайнерів, художників, які на основі його задуму створюють візуальний образ продукту.

У кіновиробництві, театральній діяльності, на телебаченні арт-директор співпрацює з продюсером, режисером — визначає, які художні рішення знадобляться для постановки загалом та окремих сцен. Наймає і керує штатом помічників, дизайнерів-декораторів, костюмерів для вивершення дизайну.

Місця роботи

Арт-директори працюють в рекламних агентствах, PR-агентствах, у книжкових, пресових видавництвах, онлайн-проектах, ІТ-компаніях, театрах, на телебаченні тощо.

Цитата

«…Арт-менеджер — це бізнес-помічник художника / артиста, який працює в контексті сучасного арт-ринку та його різновидів і якому важливо створювати тексти творів / арт-продуктів не тільки для самоактуалізації, а й для продажів.»

(Суминова Т. М. Арт-менеджер в коммуникативной системе современной арт-индустрии // Вестник МГУКИ. 2019. № 2(88). С. 172.)

Література

  1. Гурова Е. А. У истоков профессии журнального арт-директора: Т. Клиленд, М.-Ф. Ага, А. Бродович // Вестник Санкт-Петербургского государственного университета технологии и дизайна. Серия 2: Искусствоведение. Филологические науки. 2013. № 1. С. 10–14.
  2. Суминова Т. М. Арт-менеджер в коммуникативной системе современной арт-индустрии // Вестник МГУКИ. 2019. № 2(88). С. 169–174.

Автор ВУЕ

Т. С. Крайнікова


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
27.04.2020

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Крайнікова Т. С. Арт-директор // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Арт-директор (дата звернення: 8.05.2024).

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶