Асистанс

Аси́ста́́нс (англ. assistance — допомога, сприяння, від лат. assistentia — допомога) — комплекс медичних, технічних, юридичних, фінансових, інформаційних, організаційних послуг, який надається особі (в рамках договору страхування під час закордонної подорожі) у разі хвороби, нещасного випадку, технічної несправності автомашини, виникнення непередбачених побутових проблем тощо.

Історична довідка

Асистанс як новий вид діяльності зародився в 1950-х у США та Європі. Засновник асистансу — підприємець П. Дено (1917–2007; Франція), який 1963 створив у м. Парижі першу асистуючу компанію — товариство «Ероп Ассістанс» («Europ Assistance»).

У країнах Західної Європи асистанс введено Директивою Ради ЄЕС 10.12.1984. Згідно зі статтею №1 цієї Директиви, А. — це «діяльність, що стосується сприяння особам, які опинилися в складній ситуації під час подорожі, не були забезпечені житлом або місцем постійного проживання». На 2019 лідируючими асистуючими компаніями є «Мондіаль Ассістанс» («Mondial Assistance»), «Ероп Ассістанс» («Europ Assistance»), «Еро-Сентер Голдінг» («Euro-Center Holding») та ін.

В Україні асистанс виник на початку 1990-х. Постановою Кабінету Міністрів України від 04.12.1998 «Про створення мережі закладів з організації надання медичної допомоги “Асістанс-Україна”» було створено мережу зі сприяння громадянам України, іноземцям та особам без громадянства. Найбільшою українською асистуючою компанією є «Смайл Ассістанс» («SMILE Assistance»). В Україні надається перевага страхуванню медичних витрат і страхуванню від нещасних випадків.

Характеристика

Асистанські послуги надаються спеціалізованими асистуючими компаніями або фірмами. Ці компанії виступають у ролі посередників між страховою компанією та її партнерами (медичними центрами, туристичними агентствами, транспортними організаціями), є координаторами послуг, розпорядниками фінансових можливостей страхової компанії. Між асистуючими та страховими компаніями укладається договір надання послуг асистансу. На відміну від класичного страхування з простим відшкодуванням збитків застрахованому, послуги асистансу передбачають натурально-речову або грошову форму.

Роль асистансу полягає в тому, щоб забезпечувати сервіс безпосередньо для застрахованих і врегульовувати страховий збиток в інтересах страховика. Асистанс є чинником контролю якості обслуговування клієнтів страхової компанії. Це також один із видів підприємницької діяльності.

Джерела

Література

  1. Носенко С. Асистанс міжнародного рівня: «підводні камені» // Страхова справа. 2004. №1 (13). С. 63.
  2. Камінська О. Поняття, сутність та причини виникнення асистансу // Світ фінансів. 2005. № 3–4. С. 158–166.
  3. Охріменко О. Туристичний сегмент страхового ринку України: сучасні тенденції та технології розвитку. Київ : Інститут демографії та соціальних досліджень НАН України, 2008. 502 с.
  4. Залєтов О. Асистанс на страховому ринку: поняття та роль // Фінанси, облік і аудит. 2012. Вип. 19. С. 64–71.
  5. Камінська О. Сучасні тенденції розвитку асистансу на страховому ринку України // Схід. 2016. № 1. С. 17–21.

Автор ВУЕ

С. І. Лиман

Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Лиман С. І. Асистанс // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Асистанс (дата звернення: 6.05.2024).


Оприлюднено


Оприлюднено:
21.06.2019

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України


Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶