Асортимент

Асортимент персиків

Асортиме́нт (фр. assortiment — набір, комплект, від assortir — підбирати, з sorte — вид, сорт) — набір різноманітних послуг, товарів, об’єднаних за однаковими ознаками.

Історична довідка

Асортимент виник разом із розвитком товарного виробництва.

На території України почав формуватися під час переходу від ремісничого до промислового виробництва (16 ст.). Поширилася міжнародна торгівля, яка потребувала опису товарів. 1575 було видано «Торгову книгу» («Торговую книгу»), у якій за певними ознаками описано групи товарів.

У 18 ст. послуги, товари групувалися за споживчими властивостями. Від поч. 19 ст. асортимент активно формується за якісними характеристиками.

Класифікація

Асортимент послуг поділяють на груповий (у сфері освіти, охорони здоров’я, житлово-комунального господарства, транспорту, зв’язку, побуту), видовий (в окремих сферах) і внутрішньовидовий (у межах певного виду).

Асортимент товарів поділяють на промисловий (народного споживання чи виготовлені промисловими підприємствами) і торговий (гуртової чи роздрібної торгівлі). У торговому виділяють асортимент товарної групи (види й різновиди товарів, що входять до кожної з товарних груп; сформовані з продукції різних галузей промисловості) й асортимент торговельного підприємства, що поділяється на замкнутий (продаж товарів одного виробника), насичений (аналогічні товари багатьох виробників), широкий (різні види товарів однакового призначення), змішаний (набір різних товарів).

Асортимент товарів характеризується такими показниками:

  • структура (кількісне співвідношення товарних груп, підгруп),
  • широта (число найменувань одиниць),
  • повнота (відношення кількості різновидів товару, що перебуває в продажу, до кількості товарів, передбачених прейскурантами всередині виду),
  • стійкість (коливання широти й повноти асортименту протягом певного часу),
  • ступінь оновлення (питома вага нових виробів у загальному надходженні товарів).

Формування промислового і торгового асортименту здійснюється за принципом найповнішого задоволення потреб споживачів.

П е р е н о с н о — різноманітний набір чого-небудь.

Літервтура

  1. Прядко О. М., Попова Л. О., Синицина Г. А. Управління торговим асортиментом у роздрібній торгівлі в умовах національної конкурентної політики. Харків, 2014.
  2. Абрамович І. А. Товарний асортимент підприємства: сутність та умови формування // Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. Вип. 12. Ч. 1.
  3. Кунижева И. Х., Ганаева М. Ш. «Торговая книга» — важнейший источник по изучению внешнеэконномических сделок конца ХVI начала ХVII веков // Таврический науч. обозреватель. 2017. № 1 (18).
  4. Василиха Н. В. Асортиментна політика — важливий інструмент товарної політики торговельного підприємства // Мукачівський державний університет. 2018. Вип. 19.

Автор ВУЕ

Редакція_ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Асортимент // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Асортимент (дата звернення: 6.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
18.05.2020

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶