Аудіовізуальні засоби дидактичні
Аудіовізуа́льні за́соби дидакти́чні — особлива група технічних засобів навчання й виховання, призначена для подання зорової та слухової інформації, насамперед у навчальному процесі.
Серед засобів цього типу найбільше поширені екранні та звукові посібники.
Аудіовізуальні засоби дидактичні поділяють на:
- візуальні (зорові) — малюнки, таблиці, схеми, репродукції картин, діафільми, діапозитиви та ін.;
- адитивні (слухові) — фонозаписи, радіотрансляції тощо;
- власне аудіовізуальні (зорово-слухові) — кінофільми, телефільми, діафільми зі звуковим супроводом, комп’ютерні програми тощо.
Мають найпотужніший навчальний уплив, оскільки забезпечують образне сприйняття матеріалу та його наочну конкретизацію в найдоступнішій формі для сприйняття і запам’ятовування.
Аудіовізуальні засоби дидактичні — синтез вірогідного наукового викладу фактів, подій, явищ з елементами мистецтва, оскільки показ життєвих явищ відбувається художніми засобами (кіно- і фотозйомка, художнє читання, живопис, музика тощо).
Дидактичні особливості: висока інформаційна насиченість; раціоналізація подачі навчальної інформації; демонстрація досліджуваних явищ у розвитку, динаміці; реальність відображення дійсності.
У сучасній методиці розрізняють аудіовізуальні засоби дидактичні (посібники для занять) і технічні засоби навчання (технічні пристосування для демонстрації матеріалів). До останніх належать: кіно-, діа-, графо-, мультимедійні проектори, електропрогравачі, радіоприймачі, магнітофони, телеприймачі, відеомагнітофони і відеопрогравачі, шкільні радіовузли, теле- та відеостудії. Особлива група — лінгафонні пристрої, а також навчальні пристрої і комп’ютери.
Серед сучасних аудіовізуальних дидактичних засобів — фонограми, відеопродукція, комп’ютерні навчальні посібники, Інтернет-технології.
Література
- Пєхота О. М., Кіктенко А. 3., Любарська О. М. та ін. Освітні технології. Київ, 2001.
- Волинський В. П., Красовський О. С., Чорноус О. В. та ін. Дидактичні основи створення аудіовізуальних електронних засобів для середньої загальноосвітньої школи. Київ, 2013.
- Бахтіярова Х. Ш., Арістова А. В., Волобуєва С. В. та ін. Інноваційні технології навчання. Київ, 2016.
- Стечкевич О. О., Якимович Т. Д. Використання аудіовізуальних засобів навчання у професійно-практичній підготовці майбутніх фахівців // #Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2018. Вип. 52.
Автор ВУЕ
Покликання на цю статтю: Лебедєва А. В. Аудіовізуальні засоби дидактичні // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аудіовізуальні засоби дидактичні (дата звернення: 30.04.2024).
Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено: 15.05.2020
Важливо!
Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.
Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.
Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.
Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів