Беглі, Вільям Чандлер

Бе́глі, Ві́льям Ча́ндлер (англ. Bagley, William Chandler; 15.03.1874, м. Детройт, штат Мічиган, США — 01.07.1946, м. Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, США) — педагог, письменник, редактор.

Основоположник педагогіки есенціалізму. Писав англійською мовою.

Беглі Вільям Чандлер.jpg

Беглі, Вільям Чандлер

(Bagley, William Chandler)

Народження 15.03.1874
Місце народження Детройт
Смерть 07.07.1846
Місце смерті Нью-Йорк (місто)
Alma mater Університет штату Мічиган
Місце діяльності Сполучені Штати Америки
Напрями діяльності педагогіка, філософія, видавнича справа

Життєпис

Народився у сім’ї лікаря. 1895 закінчив Мічиганський сільськогосподарський коледж (тепер Університет штату Мічиган). Отримав ступінь бакалавра, працював вчителем у школі м-ка Гарта (штат Мічиган, США). Від 1896 навчався в аспірантурі Чиказького університету, пізніше перевівся до Вісконсинського університету в Медісоні. 1898 отримав ступінь магістра, 1900 — ступінь доктора психології та освіти в Корнелльському університеті. Учень Е. Б. Тітченера. 1901 був директором початкової школи в м. Сент-Луїсі (штат Міссурі, США). У 1902 — професор психології та педагогіки Монтанського державного педагогічного коледжу в м. Діллоні (штат Монтана, США). Пізніше переїхав до штату Нью-Йорк, викладав у державній нормальній школі в м. Освіго (штат Нью-Йорк, США). 1909 призначений професором і директором Школи освіти в Іллінойському університеті в Урбана-Шампейні. 1917–1939 — професор педагогічного коледжу Колумбійського університету.

Педагогічна та наукова діяльність

Прихильник освітнього есенціалізму — руху у філософії освіти, представники якого прагнули зберегти цінні аспекти прогресивної освіти, але застосовували їх у традиційний спосіб. Професійна зацікавленість Беглі полягала в покращенні державної освіти через вдосконалення підготовки вчителів. Був виразником ідей так званих есенціалістів — групи професійних педагогів, які обстоювали європейський вектор у навчанні традиційних предметів (на противагу багатьом прогресивним освітнім колам). Виступав за поміркований, виважений підхід до виховання. Противник прагматизму та прогресивної освіти. Наполягав на самоцінності знання, критикував безсистемне вивчення академічних предметів. Уважав мовні та математичні навички основними компонентами, навколо яких треба зосереджувати освіту. У праці «Детермінізм в освіті» («Determinism in Education»; 1925) відстоював рівність в освітніх можливостях і виступав проти їх обмеження на основі результатів тесту інтелекту.

Погляди на філософію освіти подав у праці «Освіта та нова людина» («Education and Emergent Man»; 1934). Вважав, що обидва філософські погляди на освіту — прогресивний і консервативний — мають вагомі переваги й можуть бути застосовані в навчальній програмі. Заснував Товариство сприяння освіті «Каппа Дельта Пі» (англ. «Kappa Delta Pi»; 1911), яке діє досі.

Перший експериментатор у використанні радіо для навчання. Автор або співавтор понад 30-ти книг; опублікував понад 400 статей.

Видавнича діяльність

1905 заснував перший освітній часопис у північному регіоні Скелястих гір «Інтермаунтін Едьюкейтор» («Inter-Mountain Educator»; «Учитель Міжгір’я»). 1910 став співзасновником і редактором «Журналу педагогічної психології» («Journal of Educational Psychology»), 1912–1914 — головний редактор видання «Шкільна та домашня освіта» («School and Home Education»). 1920–1925 — головний редактор «Журналу Національної освітньої асоціації» («Journal of the National Education Association»), у 1930-х — головний редактор часопису «Інспектування і керівництво навчальними закладами» («Educational Administration and Supervisions»), 1939–1946 — головний редактор журналу «Школа і суспільство» («School and Society») товариства «Каппа Дельта Пі».

Праці

  • The Educative Process. New York : Macmillan, 1905. 358 p.
  • Classroom Management. New York : Macmillan, 1907. 322 p.
  • Educational Values. New York : Macmillan, 1911. 267 p.
  • Craftsmanship in Teaching. New York : Macmillan, 1911. 247 p.
  • School Discipline. New York : Macmillan, 1914. 259 p.
  • A First Book in American History. New York : Macmillan, 1920. 460 p. (у співавт.)
  • History of the American People. New York : Macmillan, 1920. 686 p. (у співавт.)
  • Determinism in Education. Baltimore : Warwick & York, 1925. 194 p.
  • Education, Crime, and Social Progress. New York : Macmillan, 1931. 150 p.
  • A Century of the Universal School. New York : Macmillan, 1937. 85 p.

Література

  1. Stratemeyer Fl. B. William Chandler Bagley, 1874–1946 // Teachers College Record. 1947. № 48 (5). P. 1–15.
  2. Kandel I. L. William Chandler Bagley: Stalwart Educator. New York : Kappa Delta Pi Publications, 1961. 131 p.
  3. Null J. W. A Disciplined Progressive Educator: The Life and Career of William Chandler Bagley. New York : P. Lang, 2003. 341 p.
  4. Null J. W. William C. Bagley (1874–1946). Early Career, Teachers College // Education — Free Encyclopedia Search Engine. URL: https://education.stateuniversity.com/pages/1780/Bagley-William-C-1874-1946.html

Автор ВУЕ

Н. О. Постригач


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Постригач Н. О. Беглі, Вільям Чандлер // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Беглі, Вільям Чандлер (дата звернення: 29.04.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
21.12.2023

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України


Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶