Беглі, Вільям Чандлер
Бе́глі, Ві́льям Ча́ндлер (англ. Bagley, William Chandler; 15.03.1874, м. Детройт, штат Мічиган, США — 01.07.1946, м. Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, США) — педагог, письменник, редактор.
Основоположник педагогіки есенціалізму. Писав англійською мовою.
Беглі, Вільям Чандлер (Bagley, William Chandler) | |
---|---|
Народження | 15.03.1874 |
Місце народження | Детройт |
Смерть | 07.07.1846 |
Місце смерті | Нью-Йорк (місто) |
Alma mater | Університет штату Мічиган |
Місце діяльності | Сполучені Штати Америки |
Напрями діяльності | педагогіка, філософія, видавнича справа |
Зміст
Життєпис
Народився у сім’ї лікаря. 1895 закінчив Мічиганський сільськогосподарський коледж (тепер Університет штату Мічиган). Отримав ступінь бакалавра, працював вчителем у школі м-ка Гарта (штат Мічиган, США). Від 1896 навчався в аспірантурі Чиказького університету, пізніше перевівся до Вісконсинського університету в Медісоні. 1898 отримав ступінь магістра, 1900 — ступінь доктора психології та освіти в Корнелльському університеті. Учень Е. Б. Тітченера. 1901 був директором початкової школи в м. Сент-Луїсі (штат Міссурі, США). У 1902 — професор психології та педагогіки Монтанського державного педагогічного коледжу в м. Діллоні (штат Монтана, США). Пізніше переїхав до штату Нью-Йорк, викладав у державній нормальній школі в м. Освіго (штат Нью-Йорк, США). 1909 призначений професором і директором Школи освіти в Іллінойському університеті в Урбана-Шампейні. 1917–1939 — професор педагогічного коледжу Колумбійського університету.
Педагогічна та наукова діяльність
Прихильник освітнього есенціалізму — руху у філософії освіти, представники якого прагнули зберегти цінні аспекти прогресивної освіти, але застосовували їх у традиційний спосіб. Професійна зацікавленість Беглі полягала в покращенні державної освіти через вдосконалення підготовки вчителів. Був виразником ідей так званих есенціалістів — групи професійних педагогів, які обстоювали європейський вектор у навчанні традиційних предметів (на противагу багатьом прогресивним освітнім колам). Виступав за поміркований, виважений підхід до виховання. Противник прагматизму та прогресивної освіти. Наполягав на самоцінності знання, критикував безсистемне вивчення академічних предметів. Уважав мовні та математичні навички основними компонентами, навколо яких треба зосереджувати освіту. У праці «Детермінізм в освіті» («Determinism in Education»; 1925) відстоював рівність в освітніх можливостях і виступав проти їх обмеження на основі результатів тесту інтелекту.
Погляди на філософію освіти подав у праці «Освіта та нова людина» («Education and Emergent Man»; 1934). Вважав, що обидва філософські погляди на освіту — прогресивний і консервативний — мають вагомі переваги й можуть бути застосовані в навчальній програмі. Заснував Товариство сприяння освіті «Каппа Дельта Пі» (англ. «Kappa Delta Pi»; 1911), яке діє досі.
Перший експериментатор у використанні радіо для навчання. Автор або співавтор понад 30-ти книг; опублікував понад 400 статей.
Видавнича діяльність
1905 заснував перший освітній часопис у північному регіоні Скелястих гір «Інтермаунтін Едьюкейтор» («Inter-Mountain Educator»; «Учитель Міжгір’я»). 1910 став співзасновником і редактором «Журналу педагогічної психології» («Journal of Educational Psychology»), 1912–1914 — головний редактор видання «Шкільна та домашня освіта» («School and Home Education»). 1920–1925 — головний редактор «Журналу Національної освітньої асоціації» («Journal of the National Education Association»), у 1930-х — головний редактор часопису «Інспектування і керівництво навчальними закладами» («Educational Administration and Supervisions»), 1939–1946 — головний редактор журналу «Школа і суспільство» («School and Society») товариства «Каппа Дельта Пі».
Праці
- The Educative Process. New York : Macmillan, 1905. 358 p.
- Classroom Management. New York : Macmillan, 1907. 322 p.
- Educational Values. New York : Macmillan, 1911. 267 p.
- Craftsmanship in Teaching. New York : Macmillan, 1911. 247 p.
- School Discipline. New York : Macmillan, 1914. 259 p.
- A First Book in American History. New York : Macmillan, 1920. 460 p. (у співавт.)
- History of the American People. New York : Macmillan, 1920. 686 p. (у співавт.)
- Determinism in Education. Baltimore : Warwick & York, 1925. 194 p.
- Education, Crime, and Social Progress. New York : Macmillan, 1931. 150 p.
- A Century of the Universal School. New York : Macmillan, 1937. 85 p.
Література
- Stratemeyer Fl. B. William Chandler Bagley, 1874–1946 // Teachers College Record. 1947. № 48 (5). P. 1–15.
- Kandel I. L. William Chandler Bagley: Stalwart Educator. New York : Kappa Delta Pi Publications, 1961. 131 p.
- Null J. W. A Disciplined Progressive Educator: The Life and Career of William Chandler Bagley. New York : P. Lang, 2003. 341 p.
- Null J. W. William C. Bagley (1874–1946). Early Career, Teachers College // Education — Free Encyclopedia Search Engine. URL: https://education.stateuniversity.com/pages/1780/Bagley-William-C-1874-1946.html
Автор ВУЕ
Покликання на цю статтю: Постригач Н. О. Беглі, Вільям Чандлер // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Беглі, Вільям Чандлер (дата звернення: 29.04.2024).
Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено: 21.12.2023
Важливо!
Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.
Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.
Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.
Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів
Офіс Президента України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Служба безпеки України
Міністерство оборони України
Міністерство внутрішніх справ України
Генеральний штаб Збройних сил України
Державна прикордонна служба України
Кіберполіція
Національна поліція України