Бесіда ділова

Бе́сіда ділова́ — форма спілкування з метою обміну інформацією, поглядами, думками, пропозиціями для оперативного вирішення певних завдань, підтримки ділових контактів і стимулювання діяльності.

Функції

Ділова бесіда виконує такі функції:

  • обмін інформацією;
  • формування перспективних заходів;
  • контроль і координація розпочатих дій;
  • підтримка ділових контактів;
  • пошук або розробка нових ідей;
  • стимулювання дій у нових напрямках;
  • розв’язання етичних проблем, що виникли під час спілкування.

Мета та завдання

Мета ділової бесіди — з’ясувати сутність проблемної ситуації, виявити її причини та віднайти можливі шляхи її вирішення; встановити чи підтримати ділові відносини між учасниками та виробити і прийняти важливі управлінські рішення. Завдання ділової бесіди полягає в обміні діловою інформацією; спілкуванні працівників та партнерів для розвитку співробітництва й пошуку його нових перспективних форм або напрямків; спільному пошуку і опрацюванні робочих ідей і задумів; контролі та координації, а також стимулюванні трудової діяльності.

Види

За кількістю учасників бесіди поділяють на індивідуальні та групові.

Етапи

Основними етапами ділової бесіди є:

  • підготовка і планування бесіди,
  • початок бесіди (привернення уваги співрозмовників),
  • передача інформації (пробудження зацікавленості),
  • аргументування положень (детальне обґрунтування розмови),
  • завершення бесіди та прийняття рішення.

Готуючись до бесіди, необхідно обрати час та місце проведення; з’ясувати кількість учасників; зібрати й систематизувати інформацію, необхідну для розмови; визначити мету, стратегію й тактику проведення бесіди, скласти детальний план розмови; уявити позицію співрозмовника щодо проблем, що будуть обговорюватися, підготувати відповіді на можливі питання.

Початок бесіди передбачає встановлення контакту із співбесідником, створення ділової атмосфери, привернення уваги до актуальних питань.

Під час інформування необхідно стисло, чітко та послідовно викласти інформацію щодо запланованих завдань. Не варто відхилятися від обраних тем, виявляти неповагу до співрозмовника, ігнорувати, висміювати чи вдаватися до критики.

Аргументування передбачає використання достовірних даних, що імпонують партнерам.

Термінологія має бути зрозумілою співрозмовнику; аргументи повинні бути наочними.

Варто уважно слухати співрозмовника, бути ввічливим, тактовним і дипломатичним.

Останній етап бесіди передбачає підведення підсумків, викладення подальшого плану співпраці чи роботи та вихід із контакту. Бесіду краще завершити оптимістично, висловлюючи надію на подальшу співпрацю та довіру до співрозмовника.

Література

  1. Гриценко Т. Б., Гриценко С. П., Іщенко Т. Д. та ін. Етика ділового спілкування. Київ : Центр учбової літератури, 2007. 344 c.
  2. Жернакова М. Б., Румянцева И. А. Деловые коммуникации: теория и практика. Москва : Юрайт, 2014. 370 с.
  3. Прищак М. Д., Залюбівська О. Б., Слободянюк О. М. Ділове спілкування. Вінниця : Вінницький національний технічний університет, 2015. 128 с.

Автор ВУЕ

Редакція_ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Бесіда ділова // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Бесіда ділова (дата звернення: 8.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
08.09.2022

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶