Мультимедіа

Мультиме́діа — технічне об’єднання текстових, звукових, графічних, фото-, аудіо-, відеоматеріалів, анімації на єдиному цифровому каналі за допомогою певного програмного забезпечення.

Мультимедіа часто описують формулою «один продукт, одна історія, один канал, безліч форм контенту».

У соціальних комунікаціях мультимедіа матеріалізується у вигляді конкретного інтегрованого медійного продукту, в якому одні способи комунікації (аудіо, відео, анімація) логічно продовжують інші (текст, зображення). Наприклад, мультимедійна презентація, книга, газета, журнал, електронний ресурс, лонгрід тощо.

Поняття «мультимедіа» вперше використав у 1966 артист Б. Гольдштейн (Bobb Goldsteinn), описуючи шоу, в якому музика, кіно і спеціальне освітлення використовувалися як об’єднані художні засоби. Наразі це поняття поширене в термінології журналістики, видавничої справи, реклами, шоу-бізнесу та інших сфер соціальних комунікацій.

Література

  1. Albarino R. Goldstein's LightWorks at Southhampton // Variety. 1966. Vol. 213. № 12.
  2. Feldman T. An Introduction to Digital Media. London; New York : Routledge, 1997. P. 25.
  3. Пушкар О. І., Браткевич В. В., Климнюк В. Є. та ін. Сучасні технології електронних мультимедійних видань. Харків : ВД «ІНЖЕК», 2012. С. 11.
  4. Moloney K. Multimedia, Crossmedia, Transmedia ... What's in a Name? // Transmedia Journalism. 2014. URL: https://transmediajournalism.org/2014/04/21/multimedia-crossmedia-transmedia-whats-in-a-name/
  5. Волинець В. О. Мультимедіа: поняття, сутність та сфери застосування // Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2016. Вип. 1. С. 98–102.

Автор ВУЕ

М. І. Женченко

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶