Результати навчання
Результа́ти навча́ння (англ. learning outcomes) — опис досягнень, компетенцій здобувача освіти, які, згідно з очікуваннями, уособлюють те, що знатиме, розумітиме та / або зможе продемонструвати / зробити здобувач після завершення навчання.
Характеристика
Результати навчання виражаються у знаннях, вміннях, навичках, способах мислення, поглядах, цінностях, особистісних якостях, набутих в умовах формальної освіти, неформальної освіти та інформальної освіти, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти та які здобувач освіти здатен продемонструвати після завершення освітньої програми (програмні результати навчання) або окремих освітніх компонентів.
Результати навчання зазвичай містять опис наявності навченості у таких сферах:
- когнітивній (знання, розуміння, застосування, аналіз, синтез, оцінка);
- афективній (відносини, почуття, цінності);
- психомоторній (фізичні навички).
Результати навчання враховують під час здійснення процедур оцінювання якості освіти, акредитації освітніх програм і закладів вищої освіти, у процесах перевірки достовірності та визнання кваліфікацій.
Визнання результатів навчання, компетенцій, здобутих в умовах неформальної та інформальної освіти, уможливлює набуття повної або часткової кваліфікацій. Використання результатів навчання як уніфікованого інструментарію для опису кваліфікації допомагає зробити їх зрозумілішими для різних закладів освіти, працедавців і тих, хто оцінює кваліфікації, що сприяє забезпеченню академічної мобільності здобувачів освіти; спрощує трансфер кредитів; забезпечує певний стандартний формат, який уможливлює навчання впродовж життя, а також реалізацію траєкторій навчання здобувачів усередині освітніх систем і між різними системами тощо.
Розуміння й практичне застосування результатів навчання є обов’язковою умовою для успішного упровадження ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System — Європейська система переведення і накопичення балів), додатка до дипломів європейського зразка, визнання періодів і результатів навчання, національних структур кваліфікацій, гарантії якості навчання.
Результати навчання в Україні
В Україні вимоги до компетенцій, результатів навчання здобувачів освіти викладено у Державних стандартах загальної середньої освіти (початкової, базової і профільної середньої освіти), вищої освіти, професійної освіти.
Державні вимоги до рівня освіченості, розвиненості та вихованості дітей 6 (7) років викладено у Базовому компоненті дошкільної освіти (Державному стандарті дошкільної освіти України).
Література
- ECTS Users' Guide. European Credit Transfer and Accumulation System and the Diploma Supplement. Directorate-General for Education and Culture. Brussels : Directorate General for Education and Culture, 2005. Р. 47. URL: http://gdoc.uevora.pt/312499.
- Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2014. 168 с. URL: http://library.kpi.kharkov.ua/files/new_postupleniya/bolpro.pdf
- Keevy J., Chakroun B. Level-Setting and Recognition of Learning Outcomes. The Use of Level Descriptors in the Twenty-First Century. Paris : UNESCO, 2015. 205 р.
Автор ВУЕ
Покликання на цю статтю: Прийма С. М., Аніщенко О. В. Результати навчання // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Результати навчання (дата звернення: 1.05.2024).
Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено: 19.10.2020
Важливо!
Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.
Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.
Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.
Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів
Офіс Президента України
Верховна Рада України
Кабінет Міністрів України
Служба безпеки України
Міністерство оборони України
Міністерство внутрішніх справ України
Генеральний штаб Збройних сил України
Державна прикордонна служба України
Кіберполіція
Національна поліція України