Відмінності між версіями «Авідом, Менахем»

 
(Не показані 13 проміжних версій 4 користувачів)
Рядок 1: Рядок 1:
 
[[File:Авідом Менахем.jpg|міні|праворуч|Авідо́м, Мена́хем|250px]]
 
[[File:Авідом Менахем.jpg|міні|праворуч|Авідо́м, Мена́хем|250px]]
'''Авідо́м, Мена́хем''' ({{lang-he|אבידום, מנחם}}; справжнє прізвище Малер-Калькштайн (Mahler-Kalkstein); 06.01.1908, м. Станіслав, тепер Івано-Франківськ, Україна — 05.08.1995, м. Тель-Авів, Ізраїль) — композитор, педагог і музичний критик, почесний доктор музикознавства Лондонського інституту прикладних досліджень (1991).  
+
'''Авідо́м, Мена́хем''' ({{lang-he|אבידום, מנחם}}; справжнє прізвище Малер-Калькштайн (Mahler-Kalkstein); 06.01.1908, м. Станіслав, тепер Івано-Франківськ, Україна — 05.08.1995, м. Тель-Авів, Ізраїль) — композитор, педагог і музичний критик, почесний доктор музикознавства Лондонського інституту прикладних досліджень (1991).  
 
{{Персоналія
 
{{Персоналія
|Прізвище мовою оригіналу=
+
|Прізвище та ім’я мовою оригіналу=אבידום, מנחם
|Прізвище=
+
|Прізвище=Авідом
|Ім’я=
+
|Ім’я=Менахем
 
|По батькові=
 
|По батькові=
 
|Псевдонім=
 
|Псевдонім=
 
|Справжнє ім’я=
 
|Справжнє ім’я=
 
|Рік народження=1908
 
|Рік народження=1908
|Місце народження=Станіслав, тепер Івано-Франківськ, Україна  
+
|Місце народження=Івано-Франківськ, Україна  
 
|Рік смерті=1995
 
|Рік смерті=1995
 
|Місце смерті=Тель-Авів, Ізраїль
 
|Місце смерті=Тель-Авів, Ізраїль
|Alma mater
+
|Alma mater=Паризька вища національна консерваторія музики й танцю, Париж
|Напрями діяльності=мистецтво
+
|Напрями діяльності=музичне мистецтво, музикознавство
|Традиція/школа
+
|Традиція/школа=
 +
|Стать=ч
 
}}
 
}}
 
 
==Життєпис==
 
==Життєпис==
Мати М. Авідома — племінниця австрійського композитора [[Малер, Густав (1860–1911)|Г. Малера]]. 1925 родина виїхала до Палестини. Вивчав композицію в Паризькій консерваторії (1928–1931, клас А. Рабо).  
+
Мати М. Авідома — племінниця австрійського композитора [[Малер, Густав|Г. Малера]]. 1925 родина виїхала до Палестини. Вивчав композицію в Паризькій консерваторії (1928–1931, клас А. Рабо).  
  
1931–1934 — інспектор департаменту шкільної освіти в Єгипті, з 1935 викладав музичні дисципліни в Тель-Авіві (1937–1945 — у консерваторії).  
+
1931–1934 — інспектор департаменту шкільної освіти в Єгипті, з 1935 викладав музичні дисципліни в Тель-Авіві (1937–1945 — у консерваторії).  
  
1945–1952 — генеральний секретар Ізраїльського філармонічного оркестру, 1952–1955 — радник з питань мистецтва в Міністерстві туризму Ізраїлю.  
+
1945–1952 — генеральний секретар Ізраїльського філармонічного оркестру, 1952–1955 — радник з питань мистецтва в Міністерстві туризму Ізраїлю.  
  
 
1955–80 — генеральний директор Асоціації композиторів, авторів і музичних видавців Ізраїлю, голова Спілки композиторів Ізраїлю (до 1971), а 1982 обраний почесним головою останньої.  
 
1955–80 — генеральний директор Асоціації композиторів, авторів і музичних видавців Ізраїлю, голова Спілки композиторів Ізраїлю (до 1971), а 1982 обраний почесним головою останньої.  
Рядок 28: Рядок 28:
 
Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).  
 
Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).  
  
Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи [[Шенберг, Арнольд (1874–1951)|А. Шенберга]] відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії. Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).
+
Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи [[Шенберґ, Арнольд|А. Шенберґа]] відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії.  
 +
 
 +
Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).
  
 
== Література ==
 
== Література ==
# Who’s who in Israel and in the Work for Israel Abroad. Tel Aviv, 1972.
 
 
# Jaffe K. Solo Vocal Works on Jewish Themes: A Bibliography of Jewish Composers. New York, 2011.
 
# Jaffe K. Solo Vocal Works on Jewish Themes: A Bibliography of Jewish Composers. New York, 2011.
  
 
== Автор ВУЕ==
 
== Автор ВУЕ==
 
 
* [[Автор_ВУЕ::Кузик М. Я.|М. Я. Кузик]]
 
* [[Автор_ВУЕ::Кузик М. Я.|М. Я. Кузик]]
  

Поточна версія на 11:14, 9 лютого 2021

Авідо́м, Мена́хем

Авідо́м, Мена́хем (івр. אבידום, מנחם‎; справжнє прізвище Малер-Калькштайн (Mahler-Kalkstein); 06.01.1908, м. Станіслав, тепер Івано-Франківськ, Україна — 05.08.1995, м. Тель-Авів, Ізраїль) — композитор, педагог і музичний критик, почесний доктор музикознавства Лондонського інституту прикладних досліджень (1991).

Авідом, Менахем

(אבידום, מנחם)

Народження 1908
Місце народження Івано-Франківськ, Україна
Смерть 1995
Місце смерті Тель-Авів, Ізраїль
Alma mater Паризька вища національна консерваторія музики й танцю, Париж
Напрями діяльності музичне мистецтво, музикознавство

Життєпис

Мати М. Авідома — племінниця австрійського композитора Г. Малера. 1925 родина виїхала до Палестини. Вивчав композицію в Паризькій консерваторії (1928–1931, клас А. Рабо).

1931–1934 — інспектор департаменту шкільної освіти в Єгипті, з 1935 викладав музичні дисципліни в Тель-Авіві (1937–1945 — у консерваторії).

1945–1952 — генеральний секретар Ізраїльського філармонічного оркестру, 1952–1955 — радник з питань мистецтва в Міністерстві туризму Ізраїлю.

1955–80 — генеральний директор Асоціації композиторів, авторів і музичних видавців Ізраїлю, голова Спілки композиторів Ізраїлю (до 1971), а 1982 обраний почесним головою останньої.

Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).

Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи А. Шенберґа відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії.

Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).

Література

  1. Jaffe K. Solo Vocal Works on Jewish Themes: A Bibliography of Jewish Composers. New York, 2011.

Автор ВУЕ

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶