Відмінності між версіями «Абсолютний слух»

(ім'я автора стерто)
м (Заміна тексту — «mp3| <center>» на «mp3|right|<center>»)
 
(Не показані 16 проміжних версій 8 користувачів)
Рядок 1: Рядок 1:
'''Абсолю́тний слух''' акустична здібність людини визначати та уявляти собі точну висоту звуків, специфічний прояв музичного слуху. Є вроджений абсолютний слух і набутий. За статистикою вроджений абсолютний слух фіксується в однієї людини з десяти тисяч. Набутий виховується в процесі занять музикою за певними методиками. Розрізняють також активний і пасивний абсолютний слух. Музикант з пасивним абсолютним слухом чує точну висоту звуку, але не завжди може чисто відтворити його голосом. Активний слух – відчуття висоти звуку із точним його повторенням голосом без попереднього настроювання на інструменті. Наявність абсолютного слуху не є обов’язковою для музикантів, але зазвичай допомагає їхньому професійному розвитку. Висока чутливість звуковисотності не гарантує успішності музичної діяльності. Вона обов’язково мусить поєднуватись із сприйняттям ладових, метро ритмічних, гармонічних та ін. музичних явищ. Дуже важливою компонентою абсолютного слуху є загальна музикальність, що виявляється у яскравості та силі музичних переживань.  
+
[[Файл:Абсолютний слух.mp3|right|<center>Абсолютний слух</center>]]
 +
'''Абсолю́тний слух''' акустична здібність людини визначати та уявляти точну висоту звуків, специфічний прояв музичного слуху.  
  
== Література ==
+
Абсолютний слух буває вродженим і набутим. За статистикою, вроджений абсолютний слух фіксується в однієї людини з 10 тис. осіб. Набутий виховується в процесі занять музикою за певними методиками.  
# Теплов Б. М. Психология музыкальных способностей. – М.-Ленинград, 1947;
 
# Гарбузов Н. А. Зонная природа звуковысотного слуха. – М.-Ленинград, 1948;
 
# Вопросы методики воспитания слуха: Сб. ст. – Ленинград, 1967;
 
# Назайкинский Е. В. О психологии музыкального восприятия. – М., 1972;
 
# Давыдова Е. В. Музыкальный слух // Методика преподавания сольфеджио. – М., 1975. – С. 13–24;
 
# Назайкинский Е.В. Взаимосвязи интервальных и ступеневых представлений в развитии музыкального слуха. – М., 1977;
 
# Тарасова К. В., Гребельник С. Г. К вопросу о психологической природе абсолютного слуха // Психолого-педагогические  вопросы совершенствования воспитания и обучения в детском саду. – М., 1984;
 
# Тарасова К. В. Онтогенез музыкальных способностей. – М., 1988;
 
# Бережанский П.Н. Абосолютный музыкальный слух. – М., 2000.  
 
  
== Автор ==
+
Розрізняють також активний і пасивний абсолютний слух. Музикант із пасивним абсолютним слухом чує точну висоту звука, але не завжди може чисто відтворити його голосом. Активний абсолютний слух — відчуття висоти звуку зі здатністю точно повторити його голосом без попереднього настроювання на інструменті. Музикант не повинен обов’язково мати абсолютний слух, але зазвичай це сприяє професійному розвитку. Висока чутливість до звуковисотності не гарантує успіху в музичній діяльності. Вона мусить поєднуватися зі сприйняттям ладових, метро-ритмічних, гармонічних та інших музичних явищ. Важлива також загальна музикальність, що виявляється в яскравості та силі музичних переживань.
* [[Кушка Наталія Миколаївна|Кушка Н. М.]]
 
  
 +
== Література ==
 +
# Гарбузов Н. А. Зонная природа звуковысотного слуха. Москва ; Ленинград : Издательство Академии Наук СССР, 1948. 86 с.
 +
# Вопросы методики воспитания слуха. Ленинград : Музыка, 1967. С. 67–107.
 +
# Давыдова Е. В. Музыкальный слух // Методика преподавания сольфеджио. Москва : Музыка, 1975. 160 с.
 +
# Назайкинский Е. В. Взаимосвязи интервальных и ступеневых представлений в развитии музыкального слуха. // Воспитание музыкального слуха. Вып. 1. Москва : Музыка, 1977. С. 25-77.
 +
# Тарасова К. В., Гребельник С. Г. К вопросу о психологической природе абсолютного слуха // Психолого-педагогические вопросы совершенствования воспитания и обучения в детском саду. Москва : АПН СССР, 1984.
 +
# Тарасова К. В. Онтогенез музыкальных способностей. Москва : Педагогика, 1988. 173 с.
 +
# Бережанский П. Н. Абсолютный музыкальный слух. Москва, 2000. 101 с.
 +
#Юцевич Ю.Є. Музика. Словник-довідник — Тернопіль, 2017. — 352 с
 +
 +
== Автор ВУЕ==
 +
 +
* [[Автор_ВУЕ::Кушка Н. М.|Н. М. Кушка]]
 +
 +
 +
[[Категорія:Цивілізація]]
 +
[[Категорія:Е-ВУЕ]]
 +
[[Категорія:ВУЕ]]
 +
[[Категорія:Поняття]]
 +
[[Категорія:Мистецтвознавство]]
 
[[Категорія:Музичне мистецтво]]
 
[[Категорія:Музичне мистецтво]]
[[Категорія:Автори ВУЕ:Кушка Наталія Миколаївна]]
+
[[Категорія:Музично-теоретичні поняття]]
 +
[[Категорія:Озвучено]]

Поточна версія на 20:05, 9 червня 2021

Абсолю́тний слух — акустична здібність людини визначати та уявляти точну висоту звуків, специфічний прояв музичного слуху.

Абсолютний слух буває вродженим і набутим. За статистикою, вроджений абсолютний слух фіксується в однієї людини з 10 тис. осіб. Набутий виховується в процесі занять музикою за певними методиками.

Розрізняють також активний і пасивний абсолютний слух. Музикант із пасивним абсолютним слухом чує точну висоту звука, але не завжди може чисто відтворити його голосом. Активний абсолютний слух — відчуття висоти звуку зі здатністю точно повторити його голосом без попереднього настроювання на інструменті. Музикант не повинен обов’язково мати абсолютний слух, але зазвичай це сприяє професійному розвитку. Висока чутливість до звуковисотності не гарантує успіху в музичній діяльності. Вона мусить поєднуватися зі сприйняттям ладових, метро-ритмічних, гармонічних та інших музичних явищ. Важлива також загальна музикальність, що виявляється в яскравості та силі музичних переживань.

Література

  1. Гарбузов Н. А. Зонная природа звуковысотного слуха. Москва ; Ленинград : Издательство Академии Наук СССР, 1948. 86 с.
  2. Вопросы методики воспитания слуха. Ленинград : Музыка, 1967. С. 67–107.
  3. Давыдова Е. В. Музыкальный слух // Методика преподавания сольфеджио. Москва : Музыка, 1975. 160 с.
  4. Назайкинский Е. В. Взаимосвязи интервальных и ступеневых представлений в развитии музыкального слуха. // Воспитание музыкального слуха. Вып. 1. Москва : Музыка, 1977. С. 25-77.
  5. Тарасова К. В., Гребельник С. Г. К вопросу о психологической природе абсолютного слуха // Психолого-педагогические вопросы совершенствования воспитания и обучения в детском саду. Москва : АПН СССР, 1984.
  6. Тарасова К. В. Онтогенез музыкальных способностей. Москва : Педагогика, 1988. 173 с.
  7. Бережанский П. Н. Абсолютный музыкальный слух. Москва, 2000. 101 с.
  8. Юцевич Ю.Є. Музика. Словник-довідник — Тернопіль, 2017. — 352 с

Автор ВУЕ

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶