Відмінності між версіями «Агогіка»
м (Імпортовано 1 версія) |
|||
(Не показана 1 проміжна версія ще одного користувача) | |||
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
+ | '''Аго́гіка''' (від грец. ἀγωγή — віднесення, відведення) — незначні виконавські відхилення (уповільнення або прискорення) від темпу, спрямовані на підкреслення виразності художнього образу. Термін введено німецьким музикознавцем Г. Ріманном 1844. | ||
− | |||
Агогіка визначається автором або виникає залежно від художнього задуму та інтуїції виконавця. Найбільш значимі ноти можуть позначатись агогічним акцентом, однак в нотному записі зазвичай не фіксується. Агогіка залежить від жанру і характеру твору, стилю композитора, індивідуальності виконавця. | Агогіка визначається автором або виникає залежно від художнього задуму та інтуїції виконавця. Найбільш значимі ноти можуть позначатись агогічним акцентом, однак в нотному записі зазвичай не фіксується. Агогіка залежить від жанру і характеру твору, стилю композитора, індивідуальності виконавця. | ||
== Література == | == Література == | ||
+ | #Riemann H. Musikalische Dynamik und Agogik. Heidelberg, St.-Petersburg, Hamburg : D. Rahter, 1884. 273 p. | ||
+ | #Eigeldinger J.-J., Shohet N. Chopin: Pianist and Teacher: As Seen by His Pupils. Cambridge : Cambridge University Press, 1988. 324 p. | ||
− | + | == Автор ВУЕ == | |
− | + | * [[Автор_ВУЕ::Редакція ВУЕ]] | |
[[Категорія:Цивілізація]] | [[Категорія:Цивілізація]] | ||
[[Категорія:Поняття]] | [[Категорія:Поняття]] | ||
− | [[Категорія: | + | [[Категорія:Е-ВУЕ]] |
[[Категорія:ВУЕ]] | [[Категорія:ВУЕ]] | ||
[[Категорія:Мистецтвознавство]] | [[Категорія:Мистецтвознавство]] | ||
[[Категорія:Музичне мистецтво]] | [[Категорія:Музичне мистецтво]] |
Поточна версія на 09:44, 22 вересня 2018
Аго́гіка (від грец. ἀγωγή — віднесення, відведення) — незначні виконавські відхилення (уповільнення або прискорення) від темпу, спрямовані на підкреслення виразності художнього образу. Термін введено німецьким музикознавцем Г. Ріманном 1844.
Агогіка визначається автором або виникає залежно від художнього задуму та інтуїції виконавця. Найбільш значимі ноти можуть позначатись агогічним акцентом, однак в нотному записі зазвичай не фіксується. Агогіка залежить від жанру і характеру твору, стилю композитора, індивідуальності виконавця.
Література
- Riemann H. Musikalische Dynamik und Agogik. Heidelberg, St.-Petersburg, Hamburg : D. Rahter, 1884. 273 p.
- Eigeldinger J.-J., Shohet N. Chopin: Pianist and Teacher: As Seen by His Pupils. Cambridge : Cambridge University Press, 1988. 324 p.