Агентство інформаційне
Аге́нтство інформаці́йне, інформаці́йна аге́нція, інформаге́нтство — зареєстрований як юридична особа суб’єкт інформаційної діяльності, що діє з метою надання інформаційних послуг (Закон України «Про інформаційні агентства»).
Українські інформаційні агентства: Укрінформ, УНІАН (Українське незалежне інформаційне агентство новин), Українські новини, УНН (Українські національні новини), ЛІГАБізнесІнформ, Інформаційне агентство ZIK (Західна інформаційна корпорація).
Найбільші світові інформаційні агентства: Associated Press (AP), Reuters, Agence France-Presse (AFP), Bloomberg, United Press International (UPI), Deutsche Presse-Agentur (DPA) та ін.
Agence France-Presse, Associated Press та Reuters мають представництва в більшості країн світу.
Зміст
Характеристика
Класифікація
Інформаційні випуски агентств можна класифікувати за різними критеріями.
За тематикою:
а) загальноновинні — з усіх сфер суспільного життя;
б) спеціалізовані — з конкретної тематики (політична стрічка, економічна, спортивна, міжнародна тощо).
За періодичністю:
а) безперервна стрічка;
б) стрічка з кількома випусками на день;
в) щотижнева стрічка;
г) щомісячна тощо.
За орієнтацією на окремі групи медіаспоживачів:
а) на загальнонаціонального та регіонального медіаспоживача;
б) на традиційні ЗМІ та електронну пресу;
в) органи влади, установи, комерційні структури тощо.
Функціональні особливості
Правові основи діяльності в Україні інформаційних агентств та їхнього міжнародного співробітництва встановлюють:
- Конституція України;
- закони України «Про інформацію», «Про інформаційні агентства»;
- міжнародні договори в галузі свободи слова та інформації, ратифіковані Україною та інші документи.
Особливості подання інформації інформаційного агентства:
а) оперативність;
б) новинний, а не аналітичний формат;
в) нейтральність та безоціночність повідомлень;
г) посилання на достовірні джерела, зазвичай прес-служби.
Значення
Інформаційні агентства — основна ланка будь-якої національної медіасистеми: вони формують порядок денний, виділяють у потоках інформації головні новини.
Традиційне розуміння інформаційного агентства як організації, що збирає й виробляє новини та продає їх ЗМІ, сьогодні розширилося. Сучасне інформаційне агентство є не тільки елементом інфраструктури системи ЗМІ, а й самостійним засобом масової інформації, який поширює інформацію здебільшого через власні мережеві ресурси. Інформаційні агентства залучають широку аудиторію, серед якої, крім телеканалів, радіостанцій, редакцій газет і журналів, установи, бізнес-компанії різного профілю, приватні особи та ін. Інформаційне агентство збирає звіти, прес-релізи, проводить прес-конференції, брифінги, круглі столи тощо — і формує стрічки новин.
Джерела
- Про інформацію: Закон України від 02.10.1992 № 2657-12 // Відомості Верховної Ради України. 1992. № 48.
- Про інформаційні агентства: Закон України від 28.02.1995 № 74/95-ВР // Відомості Верховної ради України. 1995. № 13.
Автор ВУЕ
Покликання на цю статтю: Редакція ВУЕ Агентство інформаційне // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Агентство інформаційне (дата звернення: 29.03.2024).