Відмінності між версіями «Авідом, Менахем»

Рядок 28: Рядок 28:
 
Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).  
 
Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).  
  
Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи [[Шенберґ, Арнольд)|А. Шенберґа]] відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії. Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).
+
Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи [[Шенберґ, Арнольд|А. Шенберґа]] відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії. Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).
  
 
== Література ==
 
== Література ==

Версія за 21:33, 15 травня 2018

Авідо́м, Мена́хем

Авідо́м, Мена́хем (івр. אבידום, מנחם‎; справжнє прізвище Малер-Калькштайн (Mahler-Kalkstein); 06.01.1908, м. Станіслав, тепер Івано-Франківськ, Україна — 05.08.1995, м. Тель-Авів, Ізраїль) — композитор, педагог і музичний критик, почесний доктор музикознавства Лондонського інституту прикладних досліджень (1991).

Авідом, Менахем

Народження 1908
Місце народження Івано-Франківськ, Україна
Смерть 1995
Місце смерті Тель-Авів, Ізраїль
Alma mater Паризька вища національна консерваторія музики й танцю, Париж
Напрями діяльності музичне мистецтво, музикознавство


Життєпис

Мати М. Авідома — племінниця австрійського композитора Г. Малера. 1925 родина виїхала до Палестини. Вивчав композицію в Паризькій консерваторії (1928–1931, клас А. Рабо).

1931–1934 — інспектор департаменту шкільної освіти в Єгипті, з 1935 викладав музичні дисципліни в Тель-Авіві (1937–1945 — у консерваторії).

1945–1952 — генеральний секретар Ізраїльського філармонічного оркестру, 1952–1955 — радник з питань мистецтва в Міністерстві туризму Ізраїлю.

1955–80 — генеральний директор Асоціації композиторів, авторів і музичних видавців Ізраїлю, голова Спілки композиторів Ізраїлю (до 1971), а 1982 обраний почесним головою останньої.

Композиторське письмо М. Авідома вирізняється інтонаційним синтезом стилістичних елементів музики Сходу з єврейським фольклором (зокрема, вияскравленням танцювальної фольклорної ритміки).

Автор 10 симфоній, першої ізраїльської опери на історичну тему «Олександра з династії Хасмонеїв» (1959), опер «Із роду в рід» (1955), «Крутій» (1967), «Нове вбрання короля» (1976), драматичні сцени «Печера Іодфата» (1978), радіоопери «Прощання» (1969), балету «Перлина і корал» (1971); низки інструментальних творів — Концертіно для скрипки і камерного оркестру (1972) тощо. Вплив експресіоністської школи А. Шенберґа відчутно в Квінтеті для духових інструментів (1938), «Енігмі» для духових і ударних (1962). Елементи східного фольклору використано в «Пасторалі» й «Хорі» з 1-ї Симфонії, «Скерцо» з 3-ї Симфонії, друзькому танці «Дебка» з фіналу 5-ї Симфонії. Лауреат багатьох премій з музичного мистецтва, зокрема Державної премії Ізраїлю (1961).

Література

  1. Who’s who in Israel and in the Work for Israel Abroad. Tel Aviv, 1972.
  2. Jaffe K. Solo Vocal Works on Jewish Themes: A Bibliography of Jewish Composers. New York, 2011.

Автор ВУЕ

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶