Відмінності між версіями «Арлекінада»

м (Імпортовано 1 версія)
 
(Не показані 7 проміжних версій 5 користувачів)
Рядок 1: Рядок 1:
 +
[[Файл:Арлекіна́да.mp3|right|300px| <center>Арлекінада</center>]]
 
'''Арлекіна́да''' (франц. arlequinade, італ. arlecchinata, від Arlecchino — Арлекин) — багатозначний термін:
 
'''Арлекіна́да''' (франц. arlequinade, італ. arlecchinata, від Arlecchino — Арлекин) — багатозначний термін:
  
'''1)''' Жанр [[драматургія|драматургії]], невеликі сценки, головною дійовою особою яких є [[Арлекін]]. Виник у [[Франція|Франції]] в середині 17 ст. під впливом італійського театру [[Комедія дель арте|комедії дель арте]], який облаштувався у [[Париж]]і та познайомив французького глядача з його персонажами, серед яких був, зокрема, Арлекін. Арлекінади — одноактні п’єси, змістом яких є комічні історії, любовні перипетії, іноді сатира на злобу дня, елементи пантоміми тощо. Авторами були [[Лесаж, Ален-Рене (1668–1747)|А. Р. Лесаж]], [[Маріво, П’єр Карле де Шамблен де (1688–1763)|П. Маріво]], А. Пірон, [[Флоріан, Жан-П'єр (1755–1794)|Ж. Б. Флоріан]] та ін. Арлекінади користувалася популярністю у французькому ярмарковому театрі 18 ст. Елементи арлекінади застосовувалися й пізніше (зокрема «Арлекінада» називається балет [[Петіпа, Маріус (1818–1910)|М. Петіпа]] на музику [[Дріго, Рікардо (1846–1930)|Р. Дріґо]], 1900), використовуються і в сучасному театрі.
+
'''1)''' Жанр [[драматургія|драматургії]], невеликі сценки, головною дійовою особою яких є [[Арлекін]]. Виник у [[Франція|Франції]] в середині 17 ст. під впливом італійського театру [[Комедія дель арте|комедії дель арте]], який облаштувався у [[Париж]]і та познайомив французького глядача з його персонажами, серед яких був, зокрема, Арлекін. Арлекінади — одноактні п’єси, змістом яких є комічні історії, любовні перипетії, іноді сатира на злобу дня, елементи пантоміми тощо. Авторами були [[Лесаж, Ален-Рене|А. Р. Лесаж]], [[Маріво, П’єр Карле де Шамблен де|П. Маріво]], А. Пірон, [[Флоріан, Жан-П'єр|Ж.. Флоріан]] та ін. Арлекінади користувалася популярністю у французькому ярмарковому театрі 18 ст. Елементи арлекінади застосовувалися й пізніше (зокрема «Арлекінада» називається балет [[Петіпа, Маріус|М. Петіпа]] на музику [[Дріго, Рікардо|Р. Дріґо]], 1900), використовуються і в сучасному театрі.
  
 
'''2)''' [[Буфонада]], витівка блазня, кумедна дія.
 
'''2)''' [[Буфонада]], витівка блазня, кумедна дія.
  
 
== Автор ВУЕ ==
 
== Автор ВУЕ ==
* [[Автор ВУЕ::Глухова С. В.|С. В. Глухова]]
+
* [[Автор_ВУЕ::Глухова С. В.|С. В. Глухова]]
  
 
[[Категорія:Цивілізація]]
 
[[Категорія:Цивілізація]]
Рядок 15: Рядок 16:
 
[[Категорія:Драматургія]]
 
[[Категорія:Драматургія]]
 
[[Категорія:Багатозначний_термін]]
 
[[Категорія:Багатозначний_термін]]
 +
[[Категорія:Озвучено]]

Поточна версія на 15:02, 16 червня 2021

Арлекіна́да (франц. arlequinade, італ. arlecchinata, від Arlecchino — Арлекин) — багатозначний термін:

1) Жанр драматургії, невеликі сценки, головною дійовою особою яких є Арлекін. Виник у Франції в середині 17 ст. під впливом італійського театру комедії дель арте, який облаштувався у Парижі та познайомив французького глядача з його персонажами, серед яких був, зокрема, Арлекін. Арлекінади — одноактні п’єси, змістом яких є комічні історії, любовні перипетії, іноді сатира на злобу дня, елементи пантоміми тощо. Авторами були А. Р. Лесаж, П. Маріво, А. Пірон, Ж.-П. Флоріан та ін. Арлекінади користувалася популярністю у французькому ярмарковому театрі 18 ст. Елементи арлекінади застосовувалися й пізніше (зокрема «Арлекінада» називається балет М. Петіпа на музику Р. Дріґо, 1900), використовуються і в сучасному театрі.

2) Буфонада, витівка блазня, кумедна дія.

Автор ВУЕ

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶