Відмінності між версіями «Микулін, Олександр Олександрович»
Рядок 1: | Рядок 1: | ||
'''Мику́лін, Олекса́ндр Олекса́ндрович''' ( (14.02.1895, м. Владимир, тепер РФ — 31.01.1970, м. Москва, тепер РФ) — конструктор авіаційних двигунів, академік АН СРСР (з 1943), генерал-майор інженерно-технічної служби, Герой Соціалістичної праці (1940). | '''Мику́лін, Олекса́ндр Олекса́ндрович''' ( (14.02.1895, м. Владимир, тепер РФ — 31.01.1970, м. Москва, тепер РФ) — конструктор авіаційних двигунів, академік АН СРСР (з 1943), генерал-майор інженерно-технічної служби, Герой Соціалістичної праці (1940). | ||
− | 1913—1914 навчався Київському політехнічному інституті (тепер — [[Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»]]), згодом — у Московському вищому технічному училищі (тепер — Московський державний технічний університет імені М. Е. Баумана). З 1923 почав працювати конструктором (з 1935 — головний конструктор) в Науковому автомоторному інституті. Створив (1931) двигун АМ-34, що його встановлювали на літаках Р-5, АНТ-25 і Пе-8. В 1939 під керівництвом Микуліна побудовано двигун АМ-35А (його використовували на винищувачах МІГ), в роки [[Друга світова війна|Другої світової війни]] — двигуни АМ-38 і АМ-38ф (на штурмовиках Іл-2), двигун ГАМ-35ф (на катерах берегової охорони). З 1943 — генеральний конструктор авіаційних двигунів. Брав участь у розробленні турбореактивних двигунів. | + | Народився в сім'ї службовця. Племінник [[Жуковський, Микола Єгорович|М. Жуковського]]. |
+ | |||
+ | 1913—1914 навчався в Київському політехнічному інституті (тепер — [[Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»]]), згодом — у Московському вищому технічному училищі (тепер — Московський державний технічний університет імені М. Е. Баумана). З 1923 почав працювати конструктором (з 1935 — головний конструктор) в Науковому автомоторному інституті. Створив (1931) двигун АМ-34, що його встановлювали на літаках Р-5, АНТ-25 і Пе-8. В 1939 під керівництвом Микуліна побудовано двигун АМ-35А (його використовували на винищувачах МІГ), в роки [[Друга світова війна|Другої світової війни]] — двигуни АМ-38 і АМ-38ф (на штурмовиках Іл-2), двигун ГАМ-35ф (на катерах берегової охорони). З 1943 — генеральний конструктор авіаційних двигунів. Брав участь у розробленні турбореактивних двигунів. | ||
[[Категорія:Довідкове гасло]] | [[Категорія:Довідкове гасло]] |
Версія за 16:53, 26 квітня 2024
Мику́лін, Олекса́ндр Олекса́ндрович ( (14.02.1895, м. Владимир, тепер РФ — 31.01.1970, м. Москва, тепер РФ) — конструктор авіаційних двигунів, академік АН СРСР (з 1943), генерал-майор інженерно-технічної служби, Герой Соціалістичної праці (1940).
Народився в сім'ї службовця. Племінник М. Жуковського.
1913—1914 навчався в Київському політехнічному інституті (тепер — Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»), згодом — у Московському вищому технічному училищі (тепер — Московський державний технічний університет імені М. Е. Баумана). З 1923 почав працювати конструктором (з 1935 — головний конструктор) в Науковому автомоторному інституті. Створив (1931) двигун АМ-34, що його встановлювали на літаках Р-5, АНТ-25 і Пе-8. В 1939 під керівництвом Микуліна побудовано двигун АМ-35А (його використовували на винищувачах МІГ), в роки Другої світової війни — двигуни АМ-38 і АМ-38ф (на штурмовиках Іл-2), двигун ГАМ-35ф (на катерах берегової охорони). З 1943 — генеральний конструктор авіаційних двигунів. Брав участь у розробленні турбореактивних двигунів.