Акустоелектроніка

Акустоелектро́ніка (від акустика і електроніка) — область функціональної електроніки, у якій використовуються акустичні та електроакустичні явища у п’єзоелектриках (прямий і зворотний п’єзоефекти, магнітострикція) для створення функціональних елементів радіоелектронних систем.

За характером використання акустичних коливань розрізняють акустоелектронні пристрої з застосуванням об’ємних та поверхневих акустичних хвиль, лінійні та нелінійні. До лінійних пристроїв належать резонатори, фільтри, трансформатори, лінії затримки та ін.

Нелінійні явища використовують для створення електронно керованих пристроїв згортки (акустичних конвольверів) і кореляторів. Акустоелектронні пристрої працюють у діапазоні 102–109 Гц.

Література

  1. Хорунжий В. А., Долбня Е. В., Богатов П. Н. Акустоэлектроника. Київ : Техніка, 1984. 152 с.
  2. Радіотехніка: Енциклопедичний навчальний довідник / За ред. Ю. Л. Мазора, Є. А. Мачуського, В. І. Правди. Київ : Вища школа, 1999. 838 с.
  3. Готра З. Ю. Фізичні основи електронної техніки. Львів : "Бескид Біт", 2004. 880 с.

Автор ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Мачуський Є. А. Акустоелектроніка // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Акустоелектроніка (дата звернення: 4.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
26.12.2017

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶