Аудиторія (спільнота споживачів)

Аудиторія.jpg
Авдиторія.jpg

Аудито́рія (авдиторія; лат. auditorium, від аudire — чути, слухати) — спільнота споживачів інформаційного продукту. Термін поширився в усіх галузях виробництва та споживання творів інтелектуальної власності: у мистецтві, науці, журналістиці, рекламі. Ведуть мову про аудиторію читачів художніх чи наукових книг, аудиторію театру та кіно, журналів і газет, радіомовлення та телебачення, реклами тощо.

Окреме явище — фанатство.

Види аудиторії

Залежно від каналів споживаної інтелектуальної продукції, розрізняють такі види аудиторії:

  • глядацька (глядачі);
  • слухацька (слухачі);
  • читацька (читачі);
  • інтернет-аудиторія.

Аудиторія глядацька (глядачі) — потенційна чи реальна спільнота споживачів візуальної інформації. Спочатку поняття аудиторії глядацької вживалося щодо образотворчого мистецтва — живопису, графіки, скульптури, а також театру, де передусім потрібно було стежити за подіями на сцені. З появою зображальної журналістики, зокрема коміксів, аудиторія глядацька зʼявилася в ілюстрованих часописів.

Остаточно термін «аудиторія глядацька» усталився з поширенням тих напрямів соціальної комунікації, де візуальна інформація переважає над вербальною, — кіно (документального, ігрового) та телебачення.

Аудиторія слухацька (слухачі) — спільнота споживачів звукової інформації. Така спільнота формується на концерті, де виконуються музичні твори; на лекції певного діяча; на мітингу, де виступають з промовами оратори. Найширша аудиторія слухачів склалася в радіомовлення.

Аудиторія читацька (читачі) — спільнота споживачів друкованої продукції (книжок, часописів).

Інтернет-аудиторія може вважатись осібним видом аудиторії, де споживач інформаційного продукту є читачем, глядачем і слухачем.

Література

  1. Іванов В. Соціологія масової комунікації. Київ : ВПЦ «Київський університет», 2000. 210 с.
  2. Інформаційний вплив: теорія і практика прогнозування / За ред. П. Д. Фролова. Київ : Міленіум, 2011. 304 с.
  3. Гусак О. Основні тенденції поведінки аудиторії сучасних інтернет-ЗМІ // Вісник Книжкової палати. 2014. № 4 (213). С. 42–45.
  4. Костюк Ю. Взаємодія регіональної радіостанції та аудиторії // Держава та регіони. Серія: Соціальні комунікації. 2015. № 2. С. 94–98.
  5. Федорчук Л. Телевізійна аудиторія: нові концепції і технології дослідження // Теле- та радіожурналістика. 2018. Вип. 17. С. 64–70.

Див. також

Автор ВУЕ

І. Л. Михайлин


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Михайлин І. Л. Аудиторія (спільнота споживачів) // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Аудиторія (спільнота споживачів) (дата звернення: 1.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
01.12.2020

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶