Арендт, Рудольф Фрідріх Євген
А́рендт, Рудо́льф Фрі́дріх Євге́н (нім. Arendt, Rudolf Friedrich Eugen; 01.04.1828, м. Франкфурт-на-Одері, тепер Німеччина ― 15.05.1902, м. Лейпциг, тепер Німеччина) ― педагог, хімік, дійсний член Німецької академії природодослідників «Леопольдина» в м. Галле (з 1893).
Арендт, Рудольф Фрідріх Євген (Arendt, Rudolf Friedrich Eugen) | |
---|---|
Народження | 01.04.1828 |
Місце народження | Франкфурт-на-Одері |
Смерть | 15.05.1902 |
Місце смерті | Лейпциг |
Alma mater | Лейпцизький університет |
Напрями діяльності | хімія, педагогіка |
Життєпис
Після закінчення Лейпцизького університету (1857), де вивчав математику і природничі науки, працював асистентом на сільськогосподарській дослідній станції в м. Мекерні (1857–1861).
1861–1897 викладав природничі науки в реальному училищі та хімію в Лейпцизькому політехнічному інституті.
З 1862 ― редактор журналу «Хіміше Центральблатт» («Chemische Zentralblatt»).
1880 отримав звання професора.
Діяльність
Брав активну участь у розвитку хімічної науки (агрохімії), освоєнні промислового технологічного виробництва та вдосконаленні системи природничо-математичної освіти. Вперше підняв дидактичну проблему (див. Дидактика) виокремлення хімії як навчального предмета в середніх навчальних закладах. Розробив методику викладання хімії, є автором підручників і посібників з фізичної, неорганічної та загальної хімії для шкіл і закладів вищої освіти, які багаторазово перевидані. Був послідовником Й. Гербарта в педагогіці, вважав, що викладання дисципліни треба будувати так, щоб розкрити її виховні можливості. Був переконаний, що система викладу навчального матеріалу має бути підпорядкована особливостям мислення учнів. Тому замість наукового систематизування предмета запровадив «методичне», яка ґрунтувалася на формальній класифікації за однією лише ознакою ― складністю хімічної будови речовини (елементи, бінарні сполуки тощо).
У Німеччині методичні погляди Арендта розвинули та продовжили Ф. Вільбранд, К. Шейд та ін. Напрацювання вченого мали значний вплив на вітчизняну методику викладання хімії та техніку навчального хімічного експерименту.
Основні дослідження: «Викладання хімії для вищих і нижчих шкіл» (1862); «Техніка експериментальної хімії» (1881), «Методика навчального курсу з хімії» (1887); «Основи хімії та мінералогії» (1890); «Дидактика і методика викладання хімії» (1895).
Праці
- Organisation, Technik und Apparat des Unterrichts in der Chemie an niederen und höheren Lehranstalten. Leipzig : Voss, 1868. 135 p.
- Technik der anorganischen Experimentalchemie. Hamburg; Leipzig : Voss, 1910. 1011 p.
- Grundzüge der Chemie für den Unterricht an höheren Schulen : in 2 bd. Leipzig : Barth, 1939.
- Р о с. п е р е к л. — Учебник неорганической химии доктора Рудольфа Арендта. Москва : Грачева и Ко, 1871. 288 с.
Література
- Berthold Peter Anft: Arendt, Rudolf Friedrich Eugen // Neue Deutsche Biographie : in 28 bd. Berlin : Duncker & Humblot, 1953. Bd. 1. P. 345.
- Konkrete Fachdidaktik Chemie. 3 Auflage. München : Oldenbourg Schulbuchverlag, 2002. P. 25.
- Каримов М. Ф. Обоснование и выделение химии как самостоятельной учебной дисциплины профессором Р. Ф. Арендтом // Башкирский химический журнал. 2008. Т. 15. № 1. С. 30–33.
Автор ВУЕ
Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено: 03.07.2021
Важливо!
Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.
Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.
Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.
Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів