Бабак, Олександр Петрович

Александр Бабак Карась Галлерея Обочина 2013.jpg

Баба́к, Олекса́ндр Петро́вич (06.06.1957, м. Київ, Україна) — художник, член Національної спілки художників України (з 1988).

Бабак, Олександр Петрович

Народження 06.06.1957
Місце народження Київ
Alma mater Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури
Напрями діяльності образотворче мистецтво

Життєпис

1968–1975 навчався в Республіканській художній школі ім. Т. Г. Шевченка (тепер Державна художня школа імені Т. Г. Шевченка, м. Київ). Закінчив Київський державний художній інститут (1984; тепер — Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури). Педагоги з фаху — М. Стороженко, В. Чеканюк (1932–2000; тепер Україна).

Від 1984 працював на Київському комбінаті монументально-декоративного мистецтва.

2010 спільно з дружиною Т. Бабак (нар. 1959; тепер Україна) та Ю. Осламовським заснували у власному будинку арт-резиденцію «Великий Перевіз» (тепер с. Великий Перевіз, Полтавська область).

Мешкає в м. Києві та в с. Великий Перевіз.

Творчість

Працює в галузі станкового та монументального живопису. Представник «Нової хвилі». Використовує символи, алегорії, метафори, нетрадиційні матеріали.

1992–1995 — член арт-гурту «Живописний заповідник» (голова — Тіберій Сільваші (нар. 1947; тепер Україна).

Монументальні твори (у співавторстві з О. Бородаєм (1946–2019; тепер Україна): «Ритм Всесвіту» (астрономічна обсерваторія Національної академії наук України, 1993), оформлення станції метро «Видубичі» в м. Києві (1991).

Станковий живопис: триптих «Нічна мандрівка» (1987); «Портрет дружини», «Час» (обидві — 1988); «Час, який на нас так довго чекав» (1991) та ін.

Інсталяції (у співавторстві) з використанням етнічно-сакральних речей «Колиска для ненародженої дитини» (1989); «Тихе свято» (1990); «Ритуальна споруда» (1991) та ін.

Учасник всеукраїнських і міжнародних художніх виставок, конкурсів, фестивалів. Провів понад двадцять персональних виставок: «Re-конструкції» (1997), «Сім вправ» (1998), «Парсуна» (1998), пленер «Опішня» (1999), «Зима 2001–2002» (2002), «Козак Мамай. Українська народна картина» (2004), «Оголена» (2007 — усі Київ); «30 років потому — проект Некрополь» (2021; Канів) — результат мистецько-дослідницького вивчення об’єкту (села) на території України, що поступово припиняє існування (загалом — понад 10 проектів, здійснених в площині художніх реконструкцій). Співучасник виставки-трилогії «Українська формула. Лінія пейзажу: Марія Примаченко / Олександр Бабак / Микола Щеглов» (2013; Київ); в представлених роботах втілена ідея малювання з натури; пише акрилом.

Роботи художника зберігаються в музеях та приватних колекціях України та за кордоном.

Нагороди та відзнаки

«Золотий перетин» І та ІІ міжнародного арт-фестивалів (1996–1997). Орден «За заслуги» ІІІ ступеня (2009).

Література

  1. Сахарчук В. Проектне бачення Олександра Бабака // Мистецтвознавство України. 2018. № 18. С. 143–148.
  2. Вишеславський Г. А. Contemporary Art України — від андеграунду до мейнстріму. Київ : Інститут проблем сучасного мистецтва Національної академії мистецтв України України, 2020. С. 77–97.

Автор ВУЕ

Редакція ВУЕ


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Бабак, Олександр Петрович // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Бабак, Олександр Петрович (дата звернення: 29.04.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
13.10.2021

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶