Бенедикт, Рут Фултон

Бенедикт, Рут Фултон

Бенеди́кт, Рут Фу́лтон (англ. Benedict, Ruth Fulton; 05.06.1887, м. Нью-Йорк, штат Нью-Йорк, США — 17.09.1948, там само) — антрополог та етнолог, представниця етнопсихологічного (див. Етнопсихологія) напряму в американській антропології, професор Колумбійського університету (з 1946).

Бенедикт, Рут Фултон

(Benedict, Ruth Fulton)

Народження 05.06.1887
Місце народження Нью-Йорк
Смерть 17.09.1948
Місце смерті Нью-Йорк
Alma mater Колумбійський університет
Напрями діяльності антропологія, етнографія, етнопсихологія
Традиція/школа американська школа культурної антропології

Життєпис

Середню освіту здобула в жіночому коледжі Вассара (США; 1905–1909). Отримала ступінь бакалавра гуманітарних наук, спеціалізувалася в галузі англійської літератури.

З 1919 навчалася в Новій школі соціальних досліджень (з 2005 — Нова школа), де відвідувала лекції Е. К. Парсонс (1875–1941; США; курс «Секс в етнології») та О. Гольденвейзера. Під його впливом зацікавилася антропологією. 1921 вступила до Колумбійського університету (науковий керівник — Ф. Боас).

1923 отримала ступінь доктора філософії, захистивши дисертацію «Концепція духів-оберегів у Північній Америці» (англ. «The Concept of the Guardian Spirit in North America»).

З 1930 — доцент, 1936 — виконавчий директор відділення антропології Колумбійського університету.

1941 — член-засновник Інституту інтеркультурних досліджень.

Служба військової інформації США доручила їй провести аналіз японської культури (від 1944), в результаті чого написано книгу «Хризантема і меч» (англ. «The Chrysanthemum and the Sword»; 1946).

Наукова діяльність

Була послідовницею професора Ф. Боаса. Їхні концепції визначили специфіку американської антропології: релятивізм культурний та історичний партикуляризм.

Бенедикт брала участь в польових дослідженнях із вивчення північноамериканських племен серрано (1922), зуньї (1924), кочіті (1925), піма (1926). Порівнюючи між собою народи пуебло та рівнинних індіанців, Бенедикт відкрила ізоморфізм культури та особистості. Цю ідею покладено в основу її робіт.

У книзі «Моделі культури» (англ. «Patterns of Culture»; 1934; перекладено 14 мовами; викладають в американських університетах як класичну працю з антропології культурної) розвинула нову теоретичну схему вивчення культур (заснована на тезі про властиву кожній культурі унікальну конфігурацію внутрішньокультурних елементів, об’єднаних «етосом культури»). Етос культури визначає співвідношення елементів усередині культури (релігія, сімейне життя, економіка, політичні інституції) та їхній зміст.

Бенедикт заклала конфігураціоністський підхід (уявлення про тісну кореляцію між поняттями «культура» та «особистість»), який панував у психологічній антропології до 1960-х. Це передбачало вивчення впливу окремо взятої культури на особистість членів цієї культури. Її концепція передбачала пластичність людської природи: соціальне та культурне оточення «ліпить» з особистості все, що їй завгодно; особистість стає частиною культури.

У книзі «Хризантема і меч» Бенедикт прагнула виявити етос японської культури, яку вивчала на відстані через неможливість поїхати в Японію під час Другої світової війни. Книга здобула популярність, проте використаний авторкою метод зустрів критику. Перша проблема пов’язана з постулатом про дискретні та відокремлені одна від одної культури. Усередині групи існувала значна кількість особистостей і численних субкультур. Базову культурну одиницю виділити нелегко, немає пояснень, про що йдеться річ — про плем’я, етнічну групу або націю. Всебічне вивчення понять честі, обов’язку, а також моделі виховання дітей, зроблене Бенедикт у дослідженні «Хризантема і меч», вважають класичним.

Нагороди та визнання

Член Американської академії мистецтв та наук (1947).

Президент Американської антропологічної асоціації (з 1947). Від 1986 Асоціація присуджує премію її імені за досягнення в науковій книзі, написаній з антропологічного погляду на тему лесбіянок, геїв, бісексуалів чи трансгендерів.

На честь Бенедикт 1995 випущено поштову марку серії «Великі американці». 2005 її ім’я занесено до Національної зали жіночої слави.

Додатково

1946 отримала грант (100 тисяч доларів) на порівняльне дослідження 7 культур. Після попередньої підготовки збиралася поїхати в Європу для перевірки вірогідності своїх висновків.

Праці

  • Race: Science and Politics. New York : Modern Age Books, 1940. 274 p.
  • The Chrysanthemum and the Sword: Patterns of Japanese Culture. Boston : Houghton Mifflin Company, 1946. 324 p.
  • Patterns of Culture. Preface by Margaret Mead. Boston : Houghton Mifflin Company, 1959. 290 p.
  • Ruth Fulton Benedict Papers // Alexander Street. URL: https://search.alexanderstreet.com/anthropology/browse/archive-material?ff%5B0%5D=archive_collection_provenance_facet%3ARuth%20Fulton%20Benedict%20Papers
  • Р о с. п е р е к л. —Психологические типы в культурах Юго-Запада США / Пер. с англ. Е. М. Лазаревой // Антология исследований культуры. Интерпретации культуры. Санкт-Петербург : Университетская книга, 1997. С. 271–285.
  • Хризантема и меч: Модели японской культуры / Пер. с англ. М. Н. Корнилова, Е. М. Лазаревой, В. Г. Николаева. 2-е издание. Москва; Санкт-Петербург : Центр гуманитарных инициатив, 2013. 256 с.
  • Хризантема и меч: модели японской культуры / Пер. с англ. Н. М. Селиверстова. Санкт-Петербург : Наука, 2016. 360 с.

Література

  1. Maslow A., Honigmann J., Mead M. Synergy: Some Notes of Ruth Benedict // American Anthropologist. 1970. № 72 (2). P. 320–333.
  2. Mead M. An Anthropologist at Work: Writings of Ruth Benedict. Westport : Greenwood Press, 1977. 583 p.
  3. Caffrey M. M. Ruth Benedict: Stranger in this land. Austin : University of Texas Press, 1989. 432 р.
  4. Marcus G., Fisher M. Anthropology as Cultural Critique. 2nd ed. Chicago : Chicago University Press, 1996. 228 p.
  5. Young V. Ruth Benedict: Beyond Relativity, Beyond Pattern. (Critical Studies in the History of Anthropology). Lincoln : University of Nebraska Press, 2005. 379 р.
  6. Eriksen T. H. What is Antropology? 2nd ed. London : Pluto Press, 2017. 208 p.
  7. Salamone Frank A. Life-Affirming Versus Life-denying Cultures: Ruth Benedict and Social Synergy // Berose, Encyclopйdie internationale des histoires de l’anthropologie. 2018. URL: https://www.berose.fr/article1333.html?lang=fr
  8. Лурье С. В. Психологическая антропология: история, современное состояние, перспективы. Москва : Академический проект, 2020. 624 с.
  9. Barnard A. History and Theory in Anthropology. 2nd ed. Cambridge : Cambridge University Press, 2021. 300 p.

Автор ВУЕ

О. С. Петриківська


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Петриківська О. С. Бенедикт, Рут Фултон // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Бенедикт, Рут Фултон (дата звернення: 29.04.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: Оприлюднено
Оприлюднено:
29.07.2022

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶