Відмінності між версіями «Абдул-Джаббар ібн Ахмад»

Рядок 19: Рядок 19:
  
 
== Література ==  
 
== Література ==  
# Шаймухамбетова Г. Б. Арабоязычная философия средневековья и классическая традиция. Москва, 1979.
+
#Шаймухамбетова Г. Б. Арабоязычная философия средневековья и классическая традиция. Москва : Наука, ГРВЛ, 1979. 152 с.
# Кирабаев Н. Социальная философия мусульманского Востока (эпоха средневековья). Москва, 1987.
+
#Кирабаев Н. Социальная философия мусульманского Востока (эпоха средневековья). Москва : Изд.-во УДН, 1987. 176 с.
# Ибрагим Т. К., Сагадеев А. В. Абдал-Джаббар // Ислам: энциклопедический словарь. Москва, 1991.
+
#Ибрагим Т. К., Сагадеев А. В. Абдал-Джаббар // Ислам: энциклопедический словарь. Москва : Наука, ГРВЛ, 1991. С. 7.
# Боголюбов А. С. Шафиитский мазхаб // Ислам: энцикл. словарь. Москва, 1991.
+
#Боголюбов А. С. Шафиитский мазхаб // Ислам: энциклопедический словарь. Москва : Наука, ГРВЛ, 1991. С. 295–296.
  
 
== Автор ВУЕ==
 
== Автор ВУЕ==

Версія за 12:25, 20 червня 2018

Абду́л-Джабба́р ібн Ахма́д (араб. عبدالجبار بن أحمد‎‎‎; 935, м. Асадабад, тепер провінція Хамадан, Іран — 1025, м. Рей, тепер провінція Тегеран, Іран) — ісламський теолог, представник мутазилітського каламу, шафіїт.

Абдул-Джаббар ібн Ахмад

(عبدالجبار بن أحمد)

Народження 935
Місце народження Асадабад, Хамадан, Іран
Смерть 1025
Місце смерті Рей, Тегеран, Іран
Напрями діяльності богослов'я, філософія, правознавство

Життєпис

Автор численних творів із каламу, фікху та природничих наук. Його праці, разом із творами його учнів Абу Рашида ан-Нішапурі та Ібн Маттувайха, знайдено у середині 20 ст. Його праця у книзі «Захист Корану від наклепу» (1911) посідає важливе місце в історії мутазилітського богословського напряму. Як й інші його прихильники, автор твору підкреслює єдність Аллаха і верховенство людського розуму в розумінні його волі. Ці погляди викликали жваву полеміку, в якій мутазилітам протистояли раціоналістично налаштовані ашаріти й послідовники ісламського містицизму (суфії). Абдул-Джаббар ібн Ахмад розглядає питання віри та моралі суголосно з приписами Корану, які він називає раціональними за своєю суттю. Питання і відповіді в цій книзі впорядковано відповідно до сур Корану. Відповідаючи на питання, філософ стверджує, що хай якими суворими є приписи Корану, Аллах створив для людини тільки найкраще, тож правовірний вільний вибирати правильний шлях. Крім цього, розглядаються теми шлюбу, азартних ігор, вживання спиртних напоїв, смерті й джихаду (священної війни). Абдул-Джаббар ібн Ахмад створив також філософську працю «Звід принципів».

Література

  1. Шаймухамбетова Г. Б. Арабоязычная философия средневековья и классическая традиция. Москва : Наука, ГРВЛ, 1979. 152 с.
  2. Кирабаев Н. Социальная философия мусульманского Востока (эпоха средневековья). Москва : Изд.-во УДН, 1987. 176 с.
  3. Ибрагим Т. К., Сагадеев А. В. Абдал-Джаббар // Ислам: энциклопедический словарь. Москва : Наука, ГРВЛ, 1991. С. 7.
  4. Боголюбов А. С. Шафиитский мазхаб // Ислам: энциклопедический словарь. Москва : Наука, ГРВЛ, 1991. С. 295–296.

Автор ВУЕ

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶