Бгандаркар, Рамакришна Гопал

Бганда́ркар, Рамакри́шна Гопа́л (маратхі भांडारकर रामकृष्ण गोपाळ; 06.07.1837, м-ко Малван, штат Магараштра, Індія — 24.08.1925, м. Пуне, штат Магараштра, Індія) — індолог, санскритолог, історик і громадський діяч.


Бгандаркар, Рамакришна Гопал

(भांडारकर, रामकृष्ण गोपाळ)

Народження 06.07.1837
Місце народження Малван
Смерть 24.08.1925
Місце смерті Пуне
Alma mater Мумбайський університет
Місце діяльності Індія
Напрями діяльності лінгвістика, індологія, історія


Життєпис

Походив із родини колоніального чиновника, представника брагманської касти гауд сарасват брамінів (див. Брагман, брамін).

Початкову освіту здобув у місцевій приватній школі. 1847 перевівся в англійську школу в м. Ратнагірі. 1953–1858 навчався в Елфінстоунському інституті (тепер коледж) у м. Бомбеї (тепер м. Мумбаї). 1853 став членом товариства Парамаганса Сабга, яке пропагувало соціальні реформи в Індії.

1859 вступив у Бомбейський університет. Був одним із перших випускників закладу, здобув ступінь бакалавра (1862) і магістра (1864).

Після університету працював директором у державній середній школі в м. Гайдерабаді (провінція Сінд, Пакистан), де мав можливість вивчити мову сіндгі. Пізніше — у державній середній школі в м. Ратнагірі.

1869 за рекомендацією індолога Й. Ґ. Бюлера обійняв посаду професора Елфінстоунського коледжу. Цього самого року приєднався до релігійно-реформістської організації Прартхана Самадж, яку створено за зразком бенгальської Брагмо Самадж.

1879–1880 тимчасово працював у Деканському коледжі (м. Пуне) на місці свого колеги індолога Л. Ф. Кільхорна (1840–1908; тепер Німеччина). Після виходу останнього на пенсію став першим індійським професором санскриту в закладі (1882–1883).

1885 здобув ступінь доктора філософії в Геттінгенському університеті імені Георга Августа.

1893–1894 — віцеканцлер Бомбейського університету (перший індієць на цій посаді).

Діяльність

Досліджував санскрит та індійську історію, застосовуючи методи й підходи західної науки, спираючись на такі джерела, як епіграфіка, манускрипти, археологічні пам’ятки. Послідовник історіографічної школи (див. Історіографія) Л. фон Ранке.

Автор двох підручників із санскриту, якими користувалося кілька поколінь студентів. Брав участь у проєкті уряду Бомбейського президентства з пошуків санскритських манускриптів. Як підсумок роботи видано чотири монументальних звіти, що містили опис віднайдених текстів та обґрунтовували їхню значущість для науки. Результати дослідження представив на Міжнародному конгресі сходознавців у м. Відні 1886.

Перший індійський учений, хто написав всеохопну історію Магараштри. Обґрунтував індійський вплив на Південно-Східну Азію, переклав санскритську епіграфіку, що збереглася в Індонезії, та доповнив її аналізом історії індуїстських колоній на Яві, Суматрі та в Камбоджі.

Досліджував історію релігії, зокрема вайшнавізм.

Здобув освіту за західним зразком, виступав за синтез індійської та європейської культури. Усвідомлював переваги науково-технічного прогресу, висловлював занепокоєння матеріалістичністю західної цивілізації. Індію вважав країною філософії та духовності.

Як громадський діяч і реформатор виступав проти кастової системи та дитячих шлюбів, обстоював одруження вдів і наполягав на обов’язковій освіті для жінок.

Визнання

Кавалер ордена Індійської імперії (1911).

Три університети — Геттінгенський, Калькуттський і Бомбейський — присвоїли Бгандаркару ступінь доктора наук. Сім академій і наукових товариств обрали його почесним членом.

На його честь названо Інститут орієнтальних досліджень та одну з вулиць у м. Пуне.

Додатково

До навчання в Бомбейському університеті не мав змоги вивчати санскрит. Студіювати мову почав у 24 роки і за шість років досягнув небаченого професіоналізму.

Після здобуття вищої освіти вагався між службою в Департаменті податків у м. Бомбеї, яка обіцяла високий заробіток, і науковою кар’єрою. Під впливом колег з Елфінстоунського коледжу обрав науку.

1891 влаштував повторний шлюб для своєї овдовілої доньки, що спричинило критику з боку громадськості.

Цитати

«... між західними й індійськими вченими має переважати дух співпраці, а не знецінення одне одного. Ми маємо спільну мету — віднаходження істини».

«… between the Western and Indian scholars a spirit of cooperation should prevail and not the spirit of depreciation of each other. We have but one common object, the discovery of the truth».

— Цит. за: Bhandarkar R. G. Presidential Address. Proceedings & Transactions of First Oriental Conference (Poona) (5–7 of November 1919) : in 2 vol. Poona : Bhandarkar Oriental Research Institute, 1920. Vol. 1. P. 16.

Праці

  • Vaiṣṇavism, Śaivism and Minor Religious Systems. Strassburg : Trübner, 1913. 169 p.
  • A Sanscrit Insription from Central Java // Journal of the Bombay Branch of the Royal Asiatic Society. 1889. № 17 (2). P. 1–10
  • Collected Works : in 4 vol. Poona : Bhandarkar Oriental Research Institute, 1927–1933.
  • First Book of Sanskrit: Being an Elementary Treatise on Grammar, with Exercises. Varanasi : Chowkhamba Sanskrit Series Office, 2001. 218 p.

Література

  1. Dandekar R. N. Ramakrishna Gopal Bhandarkar and the Academic Renaissance in Maharashtra // Annals of the Bhandarkar Oriental Research Institute. 1988. Vol. 69. № 1/4. P. 283–294.
  2. Zimmermann R. R. G. Bhandarkar // Zeitschrift der Deutschen Morgenländischen Gesellschaft. 1926. Vol. 80 (n.F. 5). Is. 4. P. 328–335.
  3. Johnson D. C. On the Origins of the Bhandarkar Oriental Research Institute Library. Part II : the Work of Ramkrishna Gopal Bhandarkar and Peter Peterson // Annals of the Bhandarkar Oriental Research Institute. 1990. Vol. 71. Is. 1/4. P. 71–82.
  4. Cavhāṇa R. N. Prabodhanapurusha Nyā. Ma. Go. Rānaḍe āṇi R̥shitulya Ḍô. Rā. Go. Bhāṇḍārakara: eka samyaka ākalana. Puṇe : Puṇe PrārthanāSamāja, 2019. 218 p.

Автор ВУЕ

Філь Ю. С.


Покликання на цю статтю

Покликання на цю статтю: Філь Ю. С. Бгандаркар, Рамакришна Гопал // Велика українська енциклопедія. URL: https://vue.gov.ua/Бгандаркар, Рамакришна Гопал (дата звернення: 2.05.2024).


Оприлюднено

Статус гасла: оприлюднено
Оприлюднено:
27.10.2023

Важливо!

Ворог не зупиняється у гібридній війні і постійно атакує наш інформаційний простір фейками.

Ми закликаємо послуговуватися інформацією лише з офіційних сторінок органів влади.

Збережіть собі офіційні сторінки Національної поліції України та обласних управлінь поліції, аби оперативно отримувати правдиву інформацію.

Отримуйте інформацію тільки з офіційних сайтів


Міністерство оборони України Лого.png

Міністерство оборони України

МВС України Лого.jpg

Міністерство внутрішніх справ України

Генеральний штаб ЗСУ Лого.jpg

Генеральний штаб Збройних сил України

Державна прикордонна служба України Лого.jpg

Державна прикордонна служба України

Увага! Опитування читачів ВУЕ. Заповнити анкету ⟶